ruitensproeier werking 404

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

ruitensproeier werking 404

Berichtdoor Riko » 06 sep 2005, 12:48

Hallo allen,

Ik heb een 404 zonder werkende ruitensproeier, en daar wil ik wat aan doen. Nou heb ik de buisjes gevolgd vanaf de sproeier sen die lopen mooi in het niks, zaten vast op de klemmen van de accu... Verder heb ik nog twee containertjes met nippels eraan waar nu niks inzit... En als laatste heb ik nog een knop op het dashboard, maar ik heb nu het idee dat dit systeem mechanisch en niet elektrisch werkt? Iemand enig idee hoe ik dit aan elkaar moet knopen?

Groeten,
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor 404 » 06 sep 2005, 15:35

Dat systeem werkt inderdaad mechanisch, de ruitenwisserknop een paar keer indrukken en dan pomp je de vloeistof. Tegen het schutbord naast de ruitenwissermotor zit een tankje en het zou niet te moeilijk moeten zijn om één en ander aan te sluiten. Ik maak straks wel even een foto van de mijne.
Laatst bijgewerkt door 404 op 06 sep 2005, 19:33, in totaal 1 keer bewerkt.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Riko » 06 sep 2005, 16:02

404UXD schreef:Dat systeem werkt inderdaad mechanisch, de ruitenwisserknop een paar keer indrukken en dan pomp je de vloeistof. Tegen het schutbord naast de ruitenwissemotor zit een tankje en het zou niet te moeilijk moeten zijn om één en ander aan te sluiten. Ik maak straks wel even een foto van de mijne.


Super!
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor 404 » 06 sep 2005, 19:33

Ik heb het pompje er even uitgehaald, er zitten drie slangetjes aan en de rechtse op de foto gaat naar het tankje (aangesloten op de dop van het tankje) en de andere twee naar de ruitensproeiers.
Kijk even of je hetzelfde model pomp hebt.

Afbeelding

Die in het midden van de foto is het tankje, het kan zijn dat je een ander model hebt, maar het systeem werkt volgens mij hetzelfde, slang op de dop vanaf de pomp en een slang van de dop in het tankje.

Afbeelding

Succes ermee.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Loekie » 05 maart 2006, 22:38

Ja ja het is echt 'je van het' !! Aan de locatie van die ruitewisserknop merk je in nederland pas echt dat het een franse wagen is. Als je een jaartje verder bent heb je ineens een wasbordje.. :mrgreen:
404 XC7 1969.
Avatar gebruiker
Loekie
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 23 sep 2005, 18:37


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron