Welke verzekering voor een 504 als dagelijks vervoer ?

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Welke verzekering voor een 504 als dagelijks vervoer ?

Berichtdoor Le Brasseur » 09 sep 2005, 12:35

Hallo allemaal,

Zou iemend mij kunnen vertellen bij welke verzekeringsmaatschappij men het beste een 504 GLD kan verzekeren die als dagelijks vervoermiddel gebruikt gaat worden. Kilometrage per jaar ca. 45.000

En uiteraard wat de kosten ongeveer zijn, heb er nl. geen idee van.

Groetjes,
Maurice
Peugeot Koffiemolen
Peugeot Pepermolen
Peugeot Damesfiets
Avatar gebruiker
Le Brasseur
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 15 aug 2005, 18:29
Woonplaats: Oosterhout nb

Berichtdoor 404 » 09 sep 2005, 20:34

Kijk eens op www.verzekeruzelf.nl , die was voor mijn dagelijkse hok (Citroën AX) het goedkoopst.
Misschien kan je bij www.lionclassique.nl of www.elaska.nl een soort speciale polis afsluiten (45.000 km hobbygebruik? :lol:) voor je auto.
Afgezien daarvan kan het ook nauwelijks rendabel zijn om zoveel in een 504 te rijden in vergelijking met een moderne auto die veeel minder onderhoud nodig heeft zuiniger en stiller is.
Een 504 is natuurlijk wel veel leuker, maar om die nou elke winter door de pekel te trekken...:?
Mag ik vragen hoe je er bij komt om zoveel met een 504 te rijden en heb je de wagen aangepast op veelverbruik en de strenge (voor auto's dan) Nederlandse winters?
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor JT » 09 sep 2005, 22:14

Denk ook aan gemak, tijd en kennis.
Ik maak met alle verzekeringen gebruik van een tussenpersoon. Ik weet dat het mischien/waarschijnlijk meer kost, maar ik had laatst een aanrijding, mijn schuld, vul het papier in, zet de auto bij de garage en ... klaar.
Ook heel wat waard.

Btw, ik denk dat ik met mijn coupe 504 straks ook meer km ga maken dan met onze 607....
45000 km met een 504? Geschift? Waarschijnlijk/misschien/natuurlijk niet/ik weet niet....

Ik zie koekblikken op de weg waar ik iig niet in gezien wil worden... wel modern, zuinig, ... Geschift? Waarschijnlijk/misschien/natuurlijk niet/ik weet niet....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Le Brasseur » 11 sep 2005, 12:38

Bedankt voor de tips voor wat de verzekering betreft. Voor wat mij bezielt om een 504 in te zetten als dagelijks vervoermiddel kan ik alleen maar het volgende zeggen:

Soms moet je wel eens een beslissing in je leven nemen die rechtstreeks vanuit je hart komt! Ik had een VW Lupo 3 liter TDI als dagelijks vervoermiddel en een 304 berline voor zo af en toe mee te gaan toeren of om als werkpaard in te zetten bij de verbouwing van ons huis. Deze 304 heeft nl. een trekhaak). Maar al gaande weg liep ik toch wel tegen de nadelen aan van een klein technisch hoogstandje als een VW Lupo 3L.
Superzuinige 1:30 auto, maar best wel duur in onderhoud (1000 euro/jaar) en dan nog steeds in de fabrieksgarantie. Nu mijn 2 kinderen 5 en 6 zijn en toch wel wat groter worden, er mag van fabriekswege geen trekhaak aan, en de kofferbak wordt toch ook wel ietwat te klein was voor mij de druppel die de bekende emmer deed over lopen. Het gezegde is er niet voor niets "Je voelt je dan toch ook lekkerder in een Peugeot"! Gewoon die klassieker van een 504 diesel kopen en gaan met dat ding. Je hebt trekkacht, volop ruimte, een heerlijk zit -en rijcomfort, de afschrijving is nihil, en het allerbelangrijkste: je hebt eindelijk datgene wat je al jaren wilde..... die klassieker als alledaagse gezinsauto! :D . Daar zijn ze tenslotte voor gebouwd, om er elke dag in te rijden.
En wat men er tenslotte dan nog van mag denken; als je het niet probeert dan weet je het ook niet!

Groetjes,
Maurice
Peugeot Koffiemolen
Peugeot Pepermolen
Peugeot Damesfiets
Avatar gebruiker
Le Brasseur
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 15 aug 2005, 18:29
Woonplaats: Oosterhout nb

Berichtdoor Marcel » 11 sep 2005, 14:05

DeeBee schreef:[over de VW Lupo 3L.]
Superzuinige 1:30 auto, maar best wel duur in onderhoud (1000 euro/jaar)


Off topic: Is dit dan een probleem auto of... Ben nieuwsgierig geworden :wink:
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor 404 » 11 sep 2005, 20:11

1000 euro per jaar onderhoud? :shock: Wat doen ze dan allemaal voor dat geld?
Ik dacht dat moderne auto's bijna geen onderhoud meer nodig hadden.
Wat betreft de 504, je moet het zelf weten, ik denk dat je hiermee ook hoge onderhoudskosten gaat krijgen.
Laat hem sowieso behandelen met waxoil of gekookte lijnolie in de holle ruimtes, wat bescherming tegen roest kan geen kwaad in ons klimaat.
Laat hier af en toe eens weten hoe het gaat, ik ben wel benieuwd.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Le Brasseur » 11 sep 2005, 20:14

Nee hoor, het is geen probleem auto. Het concept wat VW heeft bedacht alszijnde de zuinigste productie-auto is geweldig. De carrosserie bestaat voor een groot deel uit aluminium, de wielophanging, wielen en stoelframes ook en het stuurwiel uit magnesium. Dit allemaal om het gewicht laag te houden. De versnellingsbak (tiptronic) is een gewone bak alleen deze wordt d.m.v. hydrauliek en een stuk electronica (onder meer de start-stop functie; dit houdt in dat als je voor een rood licht staat de motor automatisch afslaat en wanneer je het rempedaal weer los laat de motor weer start en je weer meteen kunt wegrijden). Dit alles draagt er toe bij dat het brandstofgebruik zo laag wordt. Dit resulteert dan ook in een lage motorrijtuigen belasting. Probleem is alleen dat de auto wel de duurste Lupo is in aanschaf, nieuwprijs 18.000 euro. Dus de autoverzekering is dan wat duurder, de afschrijving, het onderhoud etc. Heb er met plezier mee gereden en zoals ik al zei is het concept wat men bedacht heeft geweldig (men is er overigens sinds kort mee gestopt; waarom weet ik niet; misschien viel de verkoop ervan tegen), alleen ik wilde graag mijn droom verwezenlijken en dat heb ik nu gedaan. De praktijk moet het gaan uitwijzen, maar met een goede 504 diesel die goed is behandeld tegen vocht en pekel, moet dit wel gaan lukken. En zo niet, dan heb ik het toch geprobeerd en de ervaring; dat nemen ze dan nooit meer van me af!

Dus wordt vervolgd..........................

Groetjes,
Maurice
Peugeot Koffiemolen
Peugeot Pepermolen
Peugeot Damesfiets
Avatar gebruiker
Le Brasseur
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 15 aug 2005, 18:29
Woonplaats: Oosterhout nb

Berichtdoor L'Animal » 11 sep 2005, 20:53

Dacht ik ook 5 jaar geleden, nu of nooit. En als het niet bevalt dan ruil je zo'n 504 toch gewoon weer in?
Nou mooi niet, of wel juist. Ik heb de inruil nooit meer overwogen en rij er elke dag met een grote :D in.
Het is wat je zegt, gaan met die peug.
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Tom » 12 sep 2005, 15:32

Wim van Boekel rijdt ook dergelijke kilometrages in een 504 diesel; Heb hem nog nooit horen klagen; Het is een van de weinige klassiekers die dat aankan (mits goed vertroeteld natuurlijk, maar daar ben je toch liefhebber voor)

Bovendien is de verzekering en wegenbelasting van een vergelijkbare moderne auto (ruimte/gewicht/motor) net zo duur als het onderhoud van een 504 per jaar. En dan schrijf je lang niet zo veel af....

Maar de belangrijkste reden is toch wel dat je het gewoon prachtig moet vinden om in zo'n klassieke bak te rijden Iedere dag achter dat grote stuurwiel en in die heerlijke fauteuils :D :lol: :mrgreen: Er zijn altijd wel wat nadelen ten opzichte van een moderne leasebak, maar je stuurt toch voor een groot deel met je hart..... Als je dat niet doet, dan moet je er inderdaad niet aan beginnen.
504 Berline 1971 injection automatique
Avatar gebruiker
Tom
 
Berichten: 60
Geregistreerd: 04 aug 2004, 17:41
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten