groen slangetje in dash

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

groen slangetje in dash

Berichtdoor AMPlas » 19 sep 2005, 20:10

laatst is mijn radio gejat uit mn GTX, driehoeksruit van achterportier ingemept. te lui om te werken voor hun geld die hufters. Maar goed ik Peugeot dealer gebeld of er een nieuw ruitje beschikbaar is/besteld kan worden, antwoord; Nee. Carglass gebeld die zeggen hem wel te kunnen leveren maar dat is ook al weer anderhalve week geleden en ik heb nog steeds niks gehoord, dus ik vrees het ergste. Ik rij dus nu nog steeds met zo'n plexiglas noodruitje rond. Niet echt mooi, wel luchtig. Maar heeft er dus iemand zo'n ruitje liggen?

Maar goed even terug naar de titel. Nieuwe radio monteren, dus ik zit wat te wroeten met die kabels daarachterhangt er ineens een groen slangetje. Weet iemand wat dat daar doet?? is het iets van de verwarming of zo? Ben beniewd.

Groeten

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Re: groen slangetje in dash

Berichtdoor Martijn » 19 sep 2005, 23:05

AMPlas schreef:Maar heeft er dus iemand zo'n ruitje liggen?

een groen slangetje. Weet iemand wat dat daar doet?? is het iets van de verwarming of zo? Ben beniewd.

Groeten

AMPlas


Vervelend van dat ruitje, heb er nog wel een liggen denk ik alleen zal die niet getint zijn. Kijk wel even... Dat slangetje is inderdaad van je verwarmingsbediening. Voorzichtig met loshalen want als je de volgorde van de gekleurde slangetjes niet meer weet heb je een leuke puzzel. Hier spreekt ervaring.... zucht...
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor AMPlas » 20 sep 2005, 09:55

aha
en dat groene slangetje moet natuurlijk ergens op aangesloten worden, naar ik aan mag nemen. Hoe zie ik waar die op moet?

en ja ik moet wel een getint ruitje hebben. dus ik ga nog even verder zoeken, wel bedankt voor het aanbod.

AMPlas

p.s. vandaag GTX een kleine beurt gegeven; alles prima in orde! wagen even goed van onder kunnen bekijken op de brug; helemaal bikkelhard. Toch leuk voor een 20 jaar oude wagen die ik nu nog dagelijks gebruik (gemiddeld 500 km per week!).
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Re: groen slangetje in dash

Berichtdoor Freek305 » 20 sep 2005, 18:01

Martijn schreef:
AMPlas schreef:Maar heeft er dus iemand zo'n ruitje liggen?

een groen slangetje. Weet iemand wat dat daar doet?? is het iets van de verwarming of zo? Ben beniewd.

Groeten

AMPlas


Vervelend van dat ruitje, heb er nog wel een liggen denk ik alleen zal die niet getint zijn. Kijk wel even... Dat slangetje is inderdaad van je verwarmingsbediening. Voorzichtig met loshalen want als je de volgorde van de gekleurde slangetjes niet meer weet heb je een leuke puzzel. Hier spreekt ervaring.... zucht...


He mensen van de slangetjes!

ik heb hetzelfde eens bij mijn 305 gedaan.

De slangen zitten aangesloten achter de luchtstroomregelaar. Dit paneel is er incl. asbak muntenbakje enz. uit te wippen. Hierbij moet je wel zeer voorzichtig te werk gaan!

De slangen hebben idd allerlij mooie kleurtjes. deze corresponderen met de letters die achterop de standenregelaar staan. Dit was wel in het frans, dus een kwestie van een simpel frans woordenboek of goed opgelet hebben bij de franse les vroeger!

succes drmee!
Peugeot 305 GL 1984
Freek305
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 15 sep 2005, 23:41

Berichtdoor AMPlas » 20 sep 2005, 19:29

ruitje is inmiddels gevonden dus dat is opgelost. Via de onderdelenlijn, ideaal. je vult het in op internet en wordt gebeld door autobedrijven dat ze het onderdeel in huis hebben.

het groene slangetje verhaal ga ik morgen oplossen. Goeie tip dat het paneel van de asbak etcetera er zo uit kan! zal wel wat gepiel schelen.

AMPlas

p.s. heeft er nog iemand een "pookknop" voor een GTX liggen? de mijne is dwars overmidden gebarsten
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten