verschil tussen 205 XS en XR

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

verschil tussen 205 XS en XR

Berichtdoor nils » 20 sep 2005, 23:59

Wie kan me vertellen wat het of de verschillen zijn tussen een xs en een xr. In de xr zit toch ook een 1.4 injectie motor??en zijn er nog meer vershillen tussen deze beiden!!!

mvg NIls
nils
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 13 maart 2005, 12:40
Woonplaats: omgeving Emmen

Berichtdoor Steven » 21 sep 2005, 08:08

Een XS is toch meer sportiever dan een XR, oa GTI-interieur, kilometertellerplaten, voorpoiler met verstralers
En als ik het goed voorheb zijn de XR in België een 1.3 motor (staat toch op de flanken van sommige)
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

ff vraagje

Berichtdoor nils » 21 sep 2005, 20:33

Ik kan een xs kopen van bj 88 met goed 2 ton op de klok waarvan het voor wiellager vervangen moet worden vraagprijs is: 450 euri kan ik dit doen of zeggen jullie laat maar staan. De auto is verder goed volgens verkoper maar ja dat moet ik toch eerst zelf zien.

alvast bedankt voor de reactie's

Nils
nils
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 13 maart 2005, 12:40
Woonplaats: omgeving Emmen

Berichtdoor 205 Driver » 22 sep 2005, 23:10

Xs heeft: Kuipstoelen, getint glas, toerenteller, digitaal klokje, Bumpers in kleur.

Xr heeft: Geen Kuipstoelen, geen getint gals, geen toerenteller, geen digitaal klokje, geen Bumpers in kleur. :mrgreen: is er ook in 1.1i


In principe is 2 ton niets voor zo'n auto, als de auto van 1988 is ga ik er niet vanuit dat je al een Injectie hebt maar gewoon carburateurs. En die lusten hem wel :wink: .
En wiellager is ook nog wel te doen, en kun je eigelijk niets van zeggen 450 euro.


grtz
Michel
205 Driver
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 15 sep 2005, 22:18
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor figlio del commesso » 23 sep 2005, 14:48

Doe dan gelijk de aandrijfassen. Die gaan meestal zo'n 200.000 km's mee (of minder), als je toch bezig bent daar.

Adios, JR
Avatar gebruiker
figlio del commesso
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 17 aug 2005, 10:07
Woonplaats: Vught, n-Br

Berichtdoor nils » 24 sep 2005, 15:32

Wat is het verschil dan tussen de xs en xr qua motor. ik bedoel zag advertentie dat die ook op 80 pk zitten zijn die zuiniger qua verbruik of maakt hem dat niet zoveel!! Sorry voor de vele vragen maar kan er niet echt wijs uit worden met al die types en kan ook geen site vinden waar dit besproken wordt.

Nils
nils
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 13 maart 2005, 12:40
Woonplaats: omgeving Emmen

Berichtdoor 205 Driver » 25 sep 2005, 23:00

Xs is geleverd met 1.4, 1.4i en 16i

Xr is 1.1 en 1.4.

Als de auto 80 pk heeft, heb je denk ik 1 met carburateurs. De 1.4 injectie zit op 75 pk. Tenzij ze er een motor van een 309 1.4 in hebben gehangen die heeft wel 80 pk.

Qua verbruik scheelt het nogal tussen de injectie en die met carburateurs.



grtz
Michel
205 Driver
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 15 sep 2005, 22:18
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Maarten Deen » 25 sep 2005, 23:04

Als ik op autoweek kijk zijn de XR en XS uit 1988 allebei 1.4 carburateurs, maar de XR heeft 60 pk en de XS 80, bij een hoger toerental. Verbruik van de XS is ook hoger.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Berichtdoor nils » 26 sep 2005, 18:54

Ik ga zaterdag kijken voor een xs uit 92 met een enkele carburateur erop. Het lijkt tot nu toe een erg gave wagen. Als ik hem gekocht heb laat ik het wel ff weten. Heb hiervoor een gewone 1.4 gehad en die had net wat te weinig pit dus vandaar dat ik nu graag een xs wil kopen.


mvg Nils
nils
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 13 maart 2005, 12:40
Woonplaats: omgeving Emmen

xs en xr

Berichtdoor peugeot306gti » 01 feb 2006, 22:52

hey

het motorblok van een xs is uit aluminium legering
en van een xr is een gietijzeren blok

de boiten passen ook niet op mekaar heb ooit proberne te wissele maar niet gelukt ganse motor moete verandere als ik die boite wouw steken
peugeot306gti
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 19 jun 2005, 23:57

Berichtdoor jeroen104 » 02 feb 2006, 00:28

ga dan direct voor een gti:

We hebben in de aanbieding, 1 maal een Peugeot 205 1.9 gti, antraciet, bj 1989
APK is geldig tot 2-2007
Staat 109.000 km op de klok, maar dat lijkt me een beetje weinig.
Witte 15 inch wieltjes eronder, K&N 57i kitje erop, gele mistlampen, Remus einddemper, radio'tje, compo setje voor, half leer, elektr. ramen enz enz..standaard spul.
Wat heb ik er ondertussen aan gedaan de afgelopen maand:
nieuwe OMP koppeling, nieuwe schijven achter ,2 nieuwe aandrijfashoezen, nieuwe bakolie, motorolie, oliefilter, koelvloeistof.
Mag weg voor 875 euro.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, de drijfstanglagers en bovenste motorsteun zijn ook vervangen door geheel nieuwe exemplaren

Mailtje naar eric@roosmotorsport voor meer info aub
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 02 feb 2006, 01:48

@Jeroen104

Wel Foute velgen hoor, ziet er verder mooi origineel uit 8)
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor jeroen104 » 03 feb 2006, 17:05

is niet van mij hoor. echt lelijke velgen ja, daar geef ik je gelijk in.

Gr. Jeroen.
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron