Het moest er toch maar eens van komen, recente aankoop was een GoldCruise, GC30 met CM3 commander.
ik had al eens een GoldCruise in de 406 Break gebouwd, en ben daar zeer tevreden over.
Die inbouw ging vlotjes vanwege het voor de 406 1.8 16V geprepareerde pakket van GoldCruise.
Voor de lange ritten met de 306 cabrio ( 2012 Franse Alpen + Parijs ; 2013 Zuid Sauerland ) was
de wens er al snel. Mijn Peugeot-dealer is ook GoldCruise-dealer en heeft deze set voor me geregeld.
inbouwen is wat lastiger met een universele set ( de type-set voor 306 is al lang uit het leveringsprogramma )
dus moet je voor de aanhechting bij gaskabel zelf iets construeren ( er zit veel materiaal en beugels bij: TOP
)
Doorvoer kabelboom door schutbord is lastig bij 306, dus een gat geboord naast de gaskabeldoorvoer.
Een ander lastig ding is de aansluiting aan de remschakelaar, die zit zo lastig geplaatst bij 306, dat je de
stuurkolom er voor moet laten zakken. Verder was het even puzzelen met de aansluiting van het snelheidssignaal,
mijn dealer had veel documentatie, maar daarin stond voor 306 alleen een gele 26 polige stekker vermeld, vanaf 05-1999.
De eerste 2 bouwjaren 306 hebben nog een kilometertellerkabel, daarna electronisch vanaf een Hall-sensor in de bak,
zo ook bij mijn 306. John Gold gebeld, en die hadden snel antwoord: Blauwe stekker, 3e pin, bruine draad, draadnummer 465.
( voor 306 vanaf mei '99 is het de gele 26 polige stekker, 2e pin, draadnummer 465 ).
Vanmiddag nog even mee bezig geweest, morgen afronden en dan rijden en de unit inleren.
ik zal ook een paar foto's plaatsen.
grt, Harrie