404 op gas

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

404 op gas

Berichtdoor leo greiner » 09 sep 2005, 21:58

Hallo, Ik ben me aan het oriënteren op een 404 met lpg. De wagen die ik zoek moet mooi/representatief zijn. Graag wil ik weten hoe ik die laag laaghangde kont wat omhoog krijg.
Dus twee vragen: wie weet een 404 op LPG bij voorkeur 1964 tot 1967(oude schakeling) en wie weet een methode om de laag hangende kofferbak weer op het goede niveau te krijgen.
leo greiner
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:07

Berichtdoor knutsul » 09 sep 2005, 22:12

voor een laaghangende kofferbak, kun je het beste hulpveren gebruiken, deze zijn er in verschillende soorten en uitvoeringen.
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor 404 » 09 sep 2005, 22:26

Zijn er ook niet rubbers die je in de veren kan monteren zodat ze stugger worden?
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor knutsul » 09 sep 2005, 22:34

ik heb laatst zelfs bollen gezien die tussen de veer zaten die je harder en zachter kon pompen
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

veren aanpassen

Berichtdoor doehetzelver zonder tijd » 27 sep 2005, 11:47

Hallo Leo,

Dit vond ik in de Autotelegraaf van 2000:

Opblaasballen

Vroeger bestonden er zogenaamde "Tiger-balls"; opblaasballen die makkelijk in een schroefveer of op een achteras gemonteerd en gedemonteerd konden worden en naar behoefte konden worden opgeblazen. Ik wil deze dingen (alleen) tijdens mijn vakantie monteren om de achterkant van mijn Volvo 940 een beetje op hoogte te houden. Het gebruik van zogenaamde load-a-justers staat mij tegen, omdat de auto dan het hele jaar vrij stug is geveerd. Geruime tijd ben ik al op zoek naar deze dingen, maar zonder succes. De ene zaak weet helemaal niet waar ik het over heb, een ander heeft er alleen maar van gehoord. Kunt u mij helpen waar ik deze ballen kan kopen en of ze überhaupt nog bestaan?
Peter van Dijk

Wij kennen de oppompbare bolvormige plastic hulpveren die u bedoelt, bijvoorbeeld de Auto Ball-ans van Tiger Plastics N.V. in Geldrop. We nemen aan dat dit de Tiger-balls zijn die u vermeldt in uw brief. Informeer eens bij genoemde firma (tel. 040-2809803) naar verkoopadressen. Handig en goedkoop zijn eveneens de sistema gopren-inzetstukken, die in een handomdraai (geen demontage van de veren noodzakelijk) tussen enkele windingen van de schroefveren zijn aan te brengen en zo teveel doorzakken voorkomen. Ze zijn vervaardigd van een elastische polymeer (de Italiaanse fabrikant zegt dat de elasticiteit hiervan hoger is dan die van een stalen veer), waardoor de elementen geen nadelige effecten zouden hebben op de veerwerking. Dus geen nadelige invloed op het veercomfort bij normaal gebruik van de auto. Bel voor inlichtingen Comeback Caro B.V., tel. 0181-678831. (DB)


Deze 'vraag & antwoord' is eerder gepubliceerd in AutoWeek nr. 8 van 2000.

Zelf heb ik tweedehands loadajusters gemonteerd, gekocht bij Jonkhart voor ik meen iets van 50 euro. Nieuw waren ze drie jaar geleden niet meer te koop voor de 404. Ze zagen er nog mooi uit, en ze voldoen ook prima. Ze zijn wel stugger, maar doorhangen was zo'n suf gezicht dat ik het er wel voor over heb.

Auke
'Verzamel geen schatten voor u op de aarde, waar mot en roest ze verderven, (...) maar verzamel schatten voor u in de hemel, waar geen mot of roest ze verderft.'
(Aldus Jezus Christus in de Bijbel, evangelie van Mattheüs, h.6 vers 19-21)
doehetzelver zonder tijd
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 18 aug 2005, 16:01
Woonplaats: Baarn

Re: 404 op gas

Berichtdoor Mockenrue » 28 sep 2005, 00:15

leo greiner schreef:voorkeur 1964 tot 1967(oude schakeling)


Hallo Leo, waarom de voorkeur voor de oude versnellingsbak ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

404 op gas

Berichtdoor leo greiner » 28 sep 2005, 12:52

De oude schakeling ervaar ik als 'echter'. Goed omschrijven kan ik het niet maar je moet eigenlijk een stuk nostalgie meenemen. Heb ik iemand in de auto die helemaal niet bekend is met stuurversnelling dan lijkt het wel en beetje op toveren. Ik heb ook een 2cv uit 1961. Die heeft vergelijkbare schakeling.
Groet
Leo
leo greiner
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:07

Berichtdoor Bert » 29 sep 2005, 12:18

in het stadsverkeer vind ik de oude schakeling best wel handig omdat 2 en 3 tegenover elkaar zitten ( de meest gebruikte versnellingen in dat geval ).
Ik weet ook nog wel dat er na de omschakeling van het patroon ( modeljaar 1968 ) best wel hachelijke situaties ontstaan zijn doordat een 404 bij een stoplicht ineens achteruit ging omdat de bestuurder net van een "nieuw" model overgestapt was naar een "oud" model
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor deVreugd » 29 sep 2005, 22:05

Ik heb zelf een 404 met oude schakeling en een 404 met nieuwe. Het is me gelukkig nog niet overkomen dat ik in mn 404 achteruit wegreed bij een stoplicht, wel dat ik met mn 204 dacht: "Wat kom ik toch moeizaam op gang?!" ...en dan bleek dat ik 'm in z'n twee had staan.. :D
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor deVreugd » 29 sep 2005, 22:06

Kleine correctie: die met nieuwe schakeling is dus een 204!
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor graddus » 25 sep 2006, 13:07

Het doorhangen van 404's met lpg komt ook vaak door de plaatsing van de gastank overlangs achter in de kofferbak, dus in de overhang achter de achteras. Bij mijn 404 heb ik indertijd een gastank van 60 liter dwars achter de achterbank recht boven de achteras geplaatst, wat beduidend minder doorzakking van de veren tot gevolg had.
Had ik zoveel tijd als plannen, ik was al klaar geweest
graddus
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 06 apr 2004, 13:05
Woonplaats: Overslag

Berichtdoor Jeetje » 25 sep 2006, 14:52

Zo zittie bij mij ook gemonteerd en ik heb geen/nauwelijks last van doorhangen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten