lamme koppeling

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

lamme koppeling

Berichtdoor ries adriaansen » 08 okt 2005, 23:22

:shock:

Vandaag heb ik aan de Lady gewerkt . Na een soort vliegende start (versnelling in de twee, contact aanzetten, starten en al huppelend plots rijden!) heel rustig naar een buurtgarage gereden, geen stoplichten en geen obstakels...en bij de garage : motor afzetten en remmen.

Remolie reservoir was helemaal leeg en de garagehouder ziet het euvel vrij snel : beetje weglekkende olie bij de versnellingsbak!

Zou snel opgelost zijn : remolie bijvullen, even ontluchten....nee dus.

Jammer...ik zou komende prachtige herfstdagen op stap gaan!
Hoe we ook pompen met pedaal : er ontstaat geen druk en de lamheid blijft.

Garagehouder snapt er niks van en gaat volgende week verder zoeken.

Ik heb ergens gehoord, dat je bij de J7 de remolie ' van onderen' in de leiding moet pompen..of zo iets.

Weet iemand daar iets van?

Kan ik volgende week misschien toch nog gaan toeren.
ries adriaansen
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 15 aug 2005, 18:38

Berichtdoor Jeetje » 09 okt 2005, 00:02

Even wat meer info zou handig zijn...

Heeft jouw J7 rondom trommels (oud type), of aan de voorzijde schijven en achter trommels? Heeft jouw J7 de remvloeistofpotjes aan de binnenzijde (aan de bestuurderszijde bij je voeten) of achter de motorkap? 1 of 2 vloeistofpotjes?

Even een paar tips:

- Gebruik alleen DOT3 remvloeistof!
- Controleer je hoofdremcilinder (onder de pedalen in een holle ruimte; waar aan de andere kant de accu zit, zeg maar). Die wil namelijk nogal eens lekken...
- Controleer de aansluitingen van de remslangen en de remslangen zelf.
(die lijken dicht, maar laat iemand even onder de auto goed naar deze aansluitingen/remmen kijken terwijl iemand krachtig op de rem trapt. Soms zie je dan pas dat ze lekken... Datzelfde geldt trouwens ook voor de hoofdremcilinder...)
- Volgens mij moet het remsysteem bij de J7 'normaal' gevuld worden en ook ontlucht...

Succes!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor ries adriaansen » 09 okt 2005, 00:18

Jeetje....Lekker snel antwoord.....en...meer info gevraagd?

Welnu : het bouwjaar is 1979.
En ik heb maar 1 remvloeistofbakje (plastic!) gezien vlak achter de Grille!
ries adriaansen
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 15 aug 2005, 18:38

Berichtdoor Bert » 10 okt 2005, 10:59

je kan de koppeling ontluchten via een remcylinder, dus een slangetje van de remcylinderontluchtnippel ( leuk scrabblewoord :mrgreen: ) naar de ontluchtnippel van de koppelingscylinder, daarna d.m.v rustig het rempedaal intrappen/duwen de remvloeistof doorpompen via de koppelingscylinder terug naar het remvloeistof reservoir ( het is wel aan te bevelen eerst de remvloeistof van de voorste remcylinders te verversen ,zodat je "verse/schone" remvloeistof in het koppelingscircuit krijgt).
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor ries adriaansen » 11 okt 2005, 00:08

Probleem is opgelost!

Er zit weer druk op het koppelingspedaal en vandaag een proefritje gemaakt.
Volgens de garagehouder lukte vandaag wel om te ontluchten en vorige week effe niet. Maar ja..toen ging hij spontaan op straat onder de Lady liggen ( kan er ook niets aan doen, die naam had de J7 kampeerbus al bij onze koop!) om te kijken en te sleutelen; en vandaag zette hij de bus op de brug....en lukte het plots wel.
Was zijn verhaal!
Ik ga binnenkort de oorzaak ( lekkende rubber bij versnellingsbak ) laten verhelpen...maar eerst herfsttochtje maken op de Veluwe en het reservoir goed in de peiling houden!

Dank voor de reacties!!
ries adriaansen
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 15 aug 2005, 18:38


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten