BA7/5 in een 404

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

BA7/5 in een 404

Berichtdoor Luc van Dijck » 02 okt 2005, 21:16

Vorige week heb ik een BA7/4 uit een 505 op de kop getikt.
Het is mijn bedoeling om die in mijn 404 uit 1973 met 1800 cc motor te bouwen.
Er moet het een en ander aangepast. De schakelarmpjes zitten o.a. anders.
Toen ik het koppelingshuis van de 404 op de BA7/5 bak wilde monteren, contstateerde ik dat de priseas van de 404 van een slingergroef is voorzien en die van de 505 van een keerring. De bus van het druklager past niet in het koppelingshuis van de 404.
Voordat ik moeilijke oplossingen ga verzinnen of de bak weer verkoop, wil ik graag weten of er peugeotfielen zijn die al een oplossing hebben.
Luc van Dijck
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 17 nov 2004, 15:04
Woonplaats: Tegelen

Berichtdoor Mockenrue » 03 okt 2005, 00:25

Als je lid bent van de 404 Vereniging, dan kun je 15 Okt terecht bij het technisch evenement (magazijn 404 Vereniging). Daar zal je vraag zeker beantwoord kunnen worden.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Luc van Dijck » 03 okt 2005, 18:46

Helaas, dan kan ik niet.
Luc van Dijck
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 17 nov 2004, 15:04
Woonplaats: Tegelen

Berichtdoor Ivo van Duijn » 17 okt 2005, 20:56

Je kan de prise-as overzetten dan past het koppelingshuis wel. Dan moet je hem ook nog onder je auto krijgen, daarvoor moet je flink aan de gang met de slijpschijf en daarna met een lasapparaat . Het schakkelmechaniek is daarna het laatste werkje , de stangetjes van de 4 bak zijn niet als van de 5 bak. Heb je nog meer vragen dan lees ik dat wel.
Ivo van Duijn
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 07 mei 2004, 17:49
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Luc van Dijck » 17 okt 2005, 23:28

Ivo van Duijn schreef:Je kan de prise-as overzetten dan past het koppelingshuis wel. Dan moet je hem ook nog onder je auto krijgen, daarvoor moet je flink aan de gang met de slijpschijf en daarna met een lasapparaat . Het schakkelmechaniek is daarna het laatste werkje , de stangetjes van de 4 bak zijn niet als van de 5 bak. Heb je nog meer vragen dan lees ik dat wel.

Op Aussiefrogs heb ik inderdaad gelezen dat de tunnel verbreed moet worden.
Daar had ik rekening mee gehouden. In de 5bak heb ik geen kmtelleraandrijving zitten. Bij de Peugarage zag ik op de fiche dat het nylon tandwiel van de 505 BA7/5 24 of 25 tanden heeft. Een heel verschil met de 8 of 10 van de 404. Kan ik het wormwiel en het tandwielmechanisme van de 404 inbouwen, of gebeuren er dan gekke dingen?
Luc van Dijck
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 17 nov 2004, 15:04
Woonplaats: Tegelen

Berichtdoor Ivo van Duijn » 20 okt 2005, 19:17

alleen wormwiel gaat niet na zn 500km zijn daar dan de tandjes van af en dan zal je nooit meer harder dan 0km rijden. met 505 tandwieltje rij ik ongeveer 2 keer te langzaam ,went wel en is goed voor de km van de verzekering. alles overzetten van je oude bak zal het mooiste zijn maar of je het "kroonwiel" uit de bak van de as los kan krijgen weet ik niet.
Ivo van Duijn
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 07 mei 2004, 17:49
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Michael » 20 okt 2005, 19:52

ik heb goede ervaringen met snellere overbrengingen, de wormen zijn in combinatie met het wormwiel gewoon uitwisselbaar maar wel met de juiste shims. speciaal gereedschap kan je bij mij lenen.
hoor het wel.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten