De Versierders

Leuk artikel of boek gelezen, komt Peugeot in een TV-programma of in een film voor, en wil je je mede-forumleden daar op wijzen? Schrijf hier je eigen tips en 'recensies'.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Le Lion

De Versierders

Berichtdoor peppo » 24 okt 2005, 22:51

De oudere jongeren onder jullie zullen zich waarschijnlijk nog wel de tv-serie "De Versierders" (The Persuaders) met Tony Curtis en Roger Moore kunnen herinneren uit 1970/71. Van de 24 uitgebrachte afleveringen zijn nu 2 DVD boxen uitgebracht. Veel van de afleveringen spelen in Zuid Frankrijk en wat je daar zoal rond ziet rijden dat is werkelijk smullen. Niet alleen van de auto's die werkelijk in de serie worden gebruikt, maar ook wat je zoal langs de straat ziet staan of wat er argeloos voorbijrijdt.

Na 12 afleveringen bekeken te hebben waren de (in mijn ogen) hoogte en dieptepunten de boeven in de eerste aflevering die ergens een rekening te vereffenen hadden en daar geheel in stijl heenreisden in een witte 404 en een bruinachtige 404 pick-up en de 404 SL die even door de hoofdpersonen werd gebruikt en daarna toen ze hem niet meer nodig hadden achteruit van een bergwerg werd afgeduwd tegen een DS met oude neus.
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor JT » 24 okt 2005, 23:22

De dramatische tune,
het stereotype gentleman gedrag van de Brit en het stereotype Amerikaanse gedrag,
het-goede-overwint-altijd gevoel.
de auto's
...

Schitterend!
Nu ga ik die DVD box helemaal kopen! Dank voor de tip!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor peppo » 25 okt 2005, 10:59

Het zijn twee boxen (deel 1 t/m 12 en deel 13 t/m 24) en ik heb ze gekocht bij de Free Recordshop voor 20 euro per stuk. Ik vind de serie nog net zo leuk als 35 jaar geleden.
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Peugeot in bladen, boeken, films en op TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten