Executive stelt zich voor

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Executive stelt zich voor

Berichtdoor Executive » 25 okt 2005, 22:56

Dag allemaal.

Al de tweede keer deze week dat ik mezelf 'moet' voorstellen. Kwam wegens 405 perikelen op het 405 forum terecht (aardig forum met ook heel actieve mensen) en via via nu dus op dit forum.

Toch voel ik me ook hier redelijk 'op mijn plek' want ik inmiddels ruim 20 jaar berijder van de 'goeie ouwe' 504. In het begin illegaal op weg met de auto van pa, met pa natuurlijk naast me, later zelf als bestuurder van diverse niet helemaal frisse exemplaren tijdens mijn studententijd. Tegenwoordig is het vooral hobbymatig met enkele fraai gerestaureerde exemplaren 'om naar te kijken', al is onze 2e auto in de straat altijd een gebruiksklare 504 gebleven.

Ben nu dus in het bezit van diverse exemplaren, daarin ondersteund door mijn vrouw, wat een niet onbelangrijke factor is in het 'succesvol' uitoefenen van een dergelijke hobby.

Voor eea verwijs ik je graag door naar mijn website op http://peugeot.wisint.org waarop naast een overzicht van onze auto's met enkele anekdotes, ook veel andere informatie te vinden is over de 504 - brochures, artikelen, publiciteits fotoos, modellen, technische documentatie etc. - die in mijn bezit zijn. Daarom hier dus geen fotoos bijgevoegd.

Groetjes,
-- Joost

PS. De alias 'Executive' slaat op het bijzondere type 405 die ik onlangs aangeschaft heb en welke naam ik op het 405 forum gebruik. Voor dit forum was het wel zo makkelijk om dit aan te houden, vandaar.
Avatar gebruiker
Executive
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 25 okt 2005, 02:35
Woonplaats: Driebergen

Berichtdoor Mark » 25 okt 2005, 22:58

Joost, van harte welkom op het forum (een beetje extra zelfs, want stadgenoot) :!:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Executive » 25 okt 2005, 23:01

Goudenleeuw schreef:Joost, van harte welkom op het forum (een beetje extra zelfs, want stadgenoot) :!:


Mmmm. Dank voor je reaktie, maar aangezien ik net in je profiel zie dat je zondagsrijder bent hoop ik dat je in noord-west woont en niet in zuid-oost zoals ik. Hou mijn autoos liever heel (haha).
Avatar gebruiker
Executive
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 25 okt 2005, 02:35
Woonplaats: Driebergen

Berichtdoor Mark » 25 okt 2005, 23:11

Wees gerust, westelijke kant centrum, en al 22 jaar schadevrij :mrgreen:.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Julianaweg?

Berichtdoor hjalmar » 26 okt 2005, 11:43

Hallo,

http://peugeot.wisint.org/Our/images/Fl ... auw-02.jpg

Zag ik deze gisteren niet staan aan de julianaweg?

Ben zelf ook uit de Zuid-hoek met de 204... we toeteren!

groet,

Hjalmar
Avatar gebruiker
hjalmar
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 02 okt 2005, 16:16
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Executive » 26 okt 2005, 11:47

Hallo Hjalmar.

Ik hoop het niet eigenlijk. Bij mijn weten staat de auto veilig gestald in Drenthe momenteel. Wil je me dus even waarschuwen als het kenteken 09-47-JE is/was, want dan moet ik dus in aktie komen..........

Hierbij zwaai ik dan maar even terug vanachter mijn computer !
Joost
Avatar gebruiker
Executive
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 25 okt 2005, 02:35
Woonplaats: Driebergen

Berichtdoor Gilletti » 26 okt 2005, 19:52

Welkom alhier! Leuk wagenpark trouwens. :-)
Slapen ze allemaal buiten of heb je onderdak?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor 205GRIFFE » 26 okt 2005, 21:48

Joost, welkom op het forum.
Het is altijd leuk om er weer een echte verzamelaar/liefhebber bij te hebben.

:mrgreen:
Afbeelding
- 205 GTi 1.9 16V Bleu Miami
- 205 GTi 2.0 16V Gris Sorrento
- 208 GTi 1.6 16V THP Gris Shark - 27/7 besteld
Avatar gebruiker
205GRIFFE
Moderator
 
Berichten: 985
Geregistreerd: 06 aug 2004, 00:37
Woonplaats: Hoorn | Lochem

Berichtdoor Executive » 27 okt 2005, 00:27

Gilletti schreef:Welkom alhier! Leuk wagenpark trouwens. :-)
Slapen ze allemaal buiten of heb je onderdak?


Gelukkig alles onder dak, al valt het niet echt mee. Momenteel verdeeld over 5 (!) lokaties. Verzekering wordt er somes wel gek van, want ik blijf veranderingen in stallingadressen doorgeven. Nu ja, eigen schuld. Moeten ze dat maar niet verplicht stellen....
Avatar gebruiker
Executive
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 25 okt 2005, 02:35
Woonplaats: Driebergen

Berichtdoor Daniël » 31 okt 2005, 20:14

Hoi Joost,

Leuke site. Ik had hem al eens gevonden op internet voordat je je hier op het forum had voorgesteld. Je bent duidelijk echt een liefhebber.
Is het niet mogelijk om links te maken van de brochures en magazines die je op je site hebt staan, bijv. dat je ze kan aanklikken en dat ze dan groter zijn, zodat ze wat leesbaarder zijn?
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Groter

Berichtdoor Executive » 31 okt 2005, 20:29

Hallo Daniel.

Moooiiiieeee 504 heb jij !!!!
Is deze met het zwarte middenstuk in de achterbumper ? Kan het niet zo goed zien.
Voor wat betreft je vraag over leesbaarheid folders en brochures ed. het volgende. Je kunt klikken onder iedere brochure en krijgt dan een pop-up met een overview van de folder. Ik neem aan dat je dat gezien hebt. In verband met de beschikbare web-space is dit echter maar een 'kleine vergroting'. Neemt niet weg dat je voor weinig euries bij mij een CD kunt opvragen met de volledige documenten / brochures / artikelen in high quality.

Groetjes,
-- Joost.
Avatar gebruiker
Executive
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 25 okt 2005, 02:35
Woonplaats: Driebergen

Berichtdoor Daniël » 31 okt 2005, 20:37

Hoi Joost,

Die van mij heeft inderdaad een zwarte middenbumper. Op topic http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3403 staan meer foto's die ik net vanmiddag heb toegevoegd. Kan je meteen lezen over mijn Roemenië-ervaringen 8) en mijn schuiver :?
In die cd ben ik zeker geïnteresseerd!
rouge amarante (hoewel...) 504 A01 1970
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor Idranor » 01 nov 2005, 23:52

Indrukwekkend rijtje Joost! Wel goed dat er nog mensen zijn die de 504 zo'n warm hart toedragen, ze verdient het!

Kan het trouwens zijn dat ik je deze zomer met de Break in het buitenland heb gezien? Ik weet niet meer of het in Frankrijk, of vanuit Frankrijk in Belgie was, of misschien zelfs wel de andere kant op ( :roll: ) maar ik heb deze zomer een witte 504 Break (Familiale?) gezien met Nederlands kenteken.

Zou trouwens nog heel goed kunnen dat het in een file rond Parijs was, bedenk ik me nu! Misschien herinner je je een Nederlandse blauwe Fiat Ritmo gezien te hebben: dat was ik...
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Executive » 04 nov 2005, 13:23

Hallo Idranor.
Ben niet de enige break/familiale, al worden ze wel heeeeeel erg schaars. Mijn familiale staat trouwens op Frans kenteken en rijdt enkel rond (zo af en toe) in de Morvan (Noord Bourgondie). Ik was het dus niet in Parijs, alhoewel ik daar wel regelmatig kom. Volgende keer letten op een 405 break rood van kleur en met Nederlands kenteken, dan zal ik letten op een Ritme. Tot zwaais.
-- Joost
Avatar gebruiker
Executive
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 25 okt 2005, 02:35
Woonplaats: Driebergen

Berichtdoor wowo » 04 nov 2005, 17:51

Executive schreef:Hallo Idranor.
Ben niet de enige break/familiale, al worden ze wel heeeeeel erg schaars. Mijn familiale staat trouwens op Frans kenteken en rijdt enkel rond (zo af en toe) in de Morvan (Noord Bourgondie). Ik was het dus niet in Parijs, alhoewel ik daar wel regelmatig kom. Volgende keer letten op een 405 break rood van kleur en met Nederlands kenteken, dan zal ik letten op een Ritme. Tot zwaais.
-- Joost


Ah, de Morvan! Mijn ouders hebben daar een huis, uitstekend gebied om met oude Peug's rond te rijden.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Idranor » 05 nov 2005, 19:25

Executive schreef:Hallo Idranor.
Ben niet de enige break/familiale, al worden ze wel heeeeeel erg schaars. Mijn familiale staat trouwens op Frans kenteken en rijdt enkel rond (zo af en toe) in de Morvan (Noord Bourgondie). Ik was het dus niet in Parijs, alhoewel ik daar wel regelmatig kom. Volgende keer letten op een 405 break rood van kleur en met Nederlands kenteken, dan zal ik letten op een Ritme. Tot zwaais.
-- Joost


Tja een rode 405 Break valt natuurlijk wat minder op dan een witte 504. Maar als ik je zie zal ik zwaaien! Overigens rijd ik nu in een 305GTX, de Ritmo was toe aan een zeer grondige beurt. Ik denk niet dat er nu nog Nederlandse Ritmo's in het buitenland rondrijden...:wink:
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten