305 perikelen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

305 perikelen

Berichtdoor wowo » 25 okt 2005, 11:21

Goed, wat is er nou gebeurd;

Ik heb enige tijd geleden, ongezien, bij een betrouwbare Citroen garage een 305 GL uit '84 gekocht. Deze heeft maar 40.000 op de teller en werd in aardige staat aangeboden voor 250 euro.
Ik m'n AX verkocht en beloofd dat ik de auto zou kopen als deze overeenkwam met de info die ik kreeg.

Op mijn verzoek werd de auto APK gekeurd, waarbij de garagist erachter kwam dat de koppeling slecht was. Auto was (echt :-)) van oud vrouwtje geweest en die reed waarschijnlijk nogal beroerd. In ieder geval, nieuwe koppeling en nieuwe APK; 450 euro.
Vorige week ging ik de auto ophalen en kwam in de file terecht. Uiteindelijk was ik 8 minuten voordat het postkantoor dicht ging pas bij de garage dus we hebben meteen de auto overgeschreven. Na sluitingstijd van de garage dan eindelijk de auto gezien en weggereden.
In het dorp was alles nog in orde maar op de weg merkte ik al gauw dat de koppeling nog steeds ruk was, ik kreeg de auto niet boven de 90 en met een hoop geslip heb ik de kar teruggebracht en voor de deur van de garage achtergelaten. De drukgroep bleek ook vergaan (in 40.000 km!).

De garagist heeft aangeboden de drukgroep te vervangen maar wil niet opdraaien voor de materiaalkosten, ik kan ook de koop terugdraaien.

Zo'n drukgroep is nou niet echt goedkoop dus ik denk dat ik de koop ga terugdraaien en eens ga kijken naar die rode GTX op marktplaats.

Inmiddels zit ik wel 2 weken zonder auto en de 25 eu benzine die ik in de tank heb gegooid is waarschijnlijk ook voor niks geweest :-(

Ik zal tzt de foto's nog posten en laat weten hoe het allemaal afloopt.

Mocht iemand interesse hebben in een 305 met hagelnieuwe APK en lamme drukgroep dan PB ik het adres van de garage wel even, hij gaat 'm naar de sloop brengen als ik hem niet koop.

De auto heeft een paar plekken (spatbordrand, achterscherm, onder voorbumper) waar de lak gewoon weg is en het metaal roest, het is echter niet door. Van binnen is 'ie als nieuw en de lak is na een poetsbeurt volgens mij ook prachtig. Paar deukjes, pit in de voorruit en de rest prachtig.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Idranor » 25 okt 2005, 23:13

Jammer dat het niets is geworden! Ik hoop namelijk wel dat deze wagen nog van de sloop gered wordt!

Die 25Euro is niet helemaal voor niets want je hebt toch even in een 305 gereden en dat is ook wat waard!

En natuurlijk veel succes met je verdere zoektocht maar dat had ik al eens gezegd.
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Gilletti » 26 okt 2005, 19:37

Zonde Wouter! :( Zo te lezen is ie voor de rest nog best aardig, alleen die roest moet dan wel even gestopt worden.

Niemand in je buurt die die drukgroep voor je kan vervangen?
Adressen als Jonkhart of Klijnstra moeten dat toch nog wel voor een schappelijke prijs hebben liggen?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 27 okt 2005, 10:13

Maar wat kost dan zo'n drukgroep? (ongeveer)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor wowo » 30 okt 2005, 15:15

JT schreef:Maar wat kost dan zo'n drukgroep? (ongeveer)


Nieuw bij de dealer kosten die dingen tegen de 450 euro maar je kan ze wel krijgen voor 250. Jonkhart heeft een gebruikte liggen voor 150 euro.

Ik heb eigenlijk geen zin om nog meer geld in de auto te stoppen, het was geen liefde op het eerste gezicht en voor 500 euro kan je een boel leuke auto's kopen (genoeg 305 op marktplaats en een leuke BX heb je ook al snel gevonden).
Bovendien kwamen er wel erg veel rare geluiden uit de auto (3 jaar stilstand) en zat er een lelijke put in de voorruit. Een kapotte voorruit was nu eigenlijk de reden dat ik mijn AX weg deed en naar iets anders uitkeek.

Voorlopig heb ik de garagist niet kunnen bereiken dus ik ben niks opgeschoten.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Hans » 30 okt 2005, 17:38

Maar er staat toch nog een prachtige bruine te koop (ook hier )
die is mijn inziens voor weinig rijdend te krijgen?houden
Doe maar gek ,dan doe je al gewoon genoeg
Avatar gebruiker
Hans
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 05 mei 2004, 21:35
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 30 okt 2005, 19:34

Ik denk dat de auto in boven leeuwen staat
in dat gval ken ik hem wel, den hier ook naar wezen kijke maar tegen mij is gezecht dat het om de 1.3 basic ging en er werd toen 500,- voor gevraagt zonder keuring dit heb ik toen niet gedaan en de koppeling was idd defect het omatje dat hem gereden heeft was nagenoeg doof en heeft de auto slecht behandeld, volgens de garage houder is er tot 3x toe een nieuwe startmotor en accu geplaatst omdat deze doorgbrand waaren door doorstarten modat ze niet kon horn dat de auto al liep.

zou toch zonde zijn ophem naar de sloop te brengen voor 250,- zou het een leuke donor zijn.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor wowo » 31 okt 2005, 12:37

Ravon 305 schreef:Ik denk dat de auto in boven leeuwen staat <knip>
zou toch zonde zijn ophem naar de sloop te brengen voor 250,- zou het een leuke donor zijn.


Het zou goed kunnen dat dat 'm is, hij is olijfgroen.
Ik heb de koop teruggedraaid en de garage heeft al iemand gevonden die 'm wil overnemen. De oude bak gaat dus gelukkig niet naar de sloop.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 31 okt 2005, 20:45

Het zou goed kunnen dat dat 'm is, hij is olijfgroen.
Ik heb de koop teruggedraaid en de garage heeft al iemand gevonden die 'm wil overnemen. De oude bak gaat dus gelukkig niet naar de sloop.

Gelukkig maar.
dit was toch bij Renard.
zijn volensmij wel goeie lui heb hier toen ik mijn 309 vermoord had een BX gekocht voor E150,- toen heb ik ook die 305 gezien en horen lopen klonk nog heel mooi hoor maar ik dacht echt dat het een 1.3 Basic was
maar goed die BX heb ik weer voor E350,- kunnen verkopen en hij rij nog steeds.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten