Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
janbachee schreef:Zojuist een bevestigend bericht van Fehac gehad.
Bedrijfswagens van ouder dan 40 jaar wel kwart tarief dokken..
Mijn Bachee is een BE dus betalen... Ik heb tot nu toe alles netjes prive betaald maar dan mag ik het onderhoud nu ook aftrekken en btw terug vragen..
Nu ik dit type hoor ik het ook op de radio..
We moeten dus voor een groot deel van ons park € 120,- p/ jaar afdragen..
Onze 106 is dan nog goedkoper..
gr jan.
Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het
betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s.
Gilletti schreef:Voor het kwarttarief geldt een maximum van 120 euro per jaar, ongeacht gewicht. Voor motorfietsen 30 euro.
Dus vrachtwagens en bussen blijven daardoor, ook tijdens de overgangsregeling tussen 26 en 40 jaar, betaalbaar.
ruit48 schreef:Gilletti schreef:Voor het kwarttarief geldt een maximum van 120 euro per jaar, ongeacht gewicht. Voor motorfietsen 30 euro.
Dus vrachtwagens en bussen blijven daardoor, ook tijdens de overgangsregeling tussen 26 en 40 jaar, betaalbaar.
Als ik het goed begrijp mag je bij het kwart tarief in de wintermaanden niet rijden..??!! Dan heb ik pech ,met de BX van 26 jaar
rijdt ik juist wel in die periode omdat de 404 dan in de schuur staat.
gr. Kees
Jeetje schreef:Jeetje is grijs kenteken met als omschrijving 'kampeerauto' en is van 1977...
Dat betekent dus kwarttarief...
ruit48 schreef:
Als ik het goed begrijp mag je bij het kwart tarief in de wintermaanden niet rijden..??!! Dan heb ik pech ,met de BX van 26 jaar
rijdt ik juist wel in die periode omdat de 404 dan in de schuur staat.
gr. Kees
Cor Rosie schreef:ruit48 schreef:
Als ik het goed begrijp mag je bij het kwart tarief in de wintermaanden niet rijden..??!! Dan heb ik pech ,met de BX van 26 jaar
rijdt ik juist wel in die periode omdat de 404 dan in de schuur staat.
gr. Kees
Dit lijkt mij grondwettelijk/Europeesrechtelijk gezien niet haalbaar. Je kunt mensen niet zomaar verbieden om in hun auto te rijden binnen het geldende regime van voertuigverplichtingen.
p205cabrio schreef:Ik denk dat je eigenlijk zo moet rekenen dat de overheid maar een bepaald percentage 'oldtimers' accepteerd.
En dan ook nog voor een heel belangrijk deel daar waar het probleem zat..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast