startprobleem

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

startprobleem

Berichtdoor pp » 15 nov 2005, 09:57

weet iemand een oplossing, of heeft iemand ervaringen met het feit dat als de 404 een tijdje gelopen heeft, en de motor dus warm is, ze soms wel, maar vaker niet meer wil starten, gebeurd alleen bij warme motor, startmotor en bobine zijn nieuw, heb een verhaal gehoord over de plaats waar de bobine zit, maar daar zal toch wel over nagedacht zijn??
contactpunten, verdeelkap, kabels???
is redelijk vervelend :evil: :twisted: :evil:
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor Brownie » 15 nov 2005, 12:39

Wellicht heb je iets aan deze topic?

http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=461
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: startprobleem

Berichtdoor pp » 15 nov 2005, 16:26

pp schreef:weet iemand een oplossing, of heeft iemand ervaringen met het feit dat als de 404 een tijdje gelopen heeft, en de motor dus warm is, ze soms wel, maar vaker niet meer wil starten, gebeurd alleen bij warme motor, startmotor en bobine zijn nieuw, heb een verhaal gehoord over de plaats waar de bobine zit, maar daar zal toch wel over nagedacht zijn??
contactpunten, verdeelkap, kabels???
is redelijk vervelend :evil: :twisted: :evil:

ja en nee, staat nergens vermelding dat het ook bij LPG probleem geeft, terwijl dat bij mij wel het geval is
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor Niek020 » 15 nov 2005, 17:11

ik heb het probleem ook gehad met mijn 404,carberateur gereinigd en wat pakkingen,toen was hij weer oké!
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Re: startprobleem

Berichtdoor 404 » 15 nov 2005, 23:11

pp schreef:
pp schreef:weet iemand een oplossing, of heeft iemand ervaringen met het feit dat als de 404 een tijdje gelopen heeft, en de motor dus warm is, ze soms wel, maar vaker niet meer wil starten, gebeurd alleen bij warme motor, startmotor en bobine zijn nieuw, heb een verhaal gehoord over de plaats waar de bobine zit, maar daar zal toch wel over nagedacht zijn??
contactpunten, verdeelkap, kabels???
is redelijk vervelend :evil: :twisted: :evil:

ja en nee, staat nergens vermelding dat het ook bij LPG probleem geeft, terwijl dat bij mij wel het geval is

Bobine tegen het schutbord en je probleem is over... :roll: :wink:
Echt waar hoor, alleen de ene 404 (en 504) heeft er wel last van en de andere niet, probeer het nou eens, je hebt alleen twee carrosserieboutjes nodig, een boormachine en een langere bougiekabel.
Groet, Stijn
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Riko » 16 nov 2005, 21:25

Is een goed plan, kan oververwarming zijn van bobine en/of condensator (condensator weet ik niet zeker, bobine wel).
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor 404 » 16 nov 2005, 22:07

Vandaag had ik PP aan de telefoon en het heeft toch niet geholpen, dus ik weet het niet meer nu. Hij gaat er nu een Volvo-bobine inzetten. :twisted:
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor vlietdijk » 16 nov 2005, 22:29

404UXD schreef:Vandaag had ik PP aan de telefoon en het heeft toch niet geholpen, dus ik weet het niet meer nu. Hij gaat er nu een Volvo-bobine inzetten. :twisted:

Het lijkt mij meer een brandstof probleem [Vapor lock]
MI moet je de brandstofleiding isoleren met tube en de carburatuur isoleren van het blok door er een plaatje fermacel op een rooster tussen te monteren, heb meer info indien gewenst groet klaas
404 onverwoestbaar
Avatar gebruiker
vlietdijk
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 17 apr 2005, 19:39
Woonplaats: Espel [NOP]

Berichtdoor pp » 16 nov 2005, 22:37

Zitten isolatoren op :evil: :evil: , twee Ducelier bobines geprobeert, maar de Bosch van m'n Volvoarsenaalonderdelen doet het!!!, wel op aanraden van Stijn ergens anders gemonteerd, en niet meer op het blok, maar waarom is dit 43 jaar wel goedgegaan, en laatste maand pas niet??
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor Bert » 17 nov 2005, 10:30

het zou kunnen zijn dat er op de duccellier bobines Voorschakelweerstanden gemonteerd zitten (de porseleinen isolatoren) en dat die defect zijn. In al de jaren dat ik in de peugeot werkplaats gewerkt heb (19) zijn er nooit problemen geweest met de plaats van de bobine.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor pp » 17 nov 2005, 15:16

ben eruit!!!
startmotor( net 2 maanden oud!!) gaf kortsluiting op warme motor, gelukkig garantie, krijg dus een nieuwe :D :D , & heb tevens dus nieuwe contactpunten, verdeelkap, bekabeling, rotor, bobine en bougies, terwijl DAT dus niet nodig was :mrgreen: :mrgreen:
anyway, bedankt voor het meedenken!!! :D :D
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor 404 » 17 nov 2005, 15:49

Bert schreef: In al de jaren dat ik in de peugeot werkplaats gewerkt heb (19) zijn er nooit problemen geweest met de plaats van de bobine.

Ik heb het al drie keer problemen meegemaakt bij mijn eigen 404 en die van anderen. Wellicht ontstaat het probleem door het ouder worden van de bobine en heb jij het daarom nooit meegemaakt in de tijd (jaren 60-70?) dat je in die garage werkte.

PP, wat was het probleem nou draaide de startmotor niet rond of sloeg hij niet aan bij warme motor?
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor JT » 17 nov 2005, 17:02

Bobbine ouder, kabels slechter, verdeler slechter, die hulzen minder isolerend, .......

Ouderdom komt met gebreken, bij mensen, maar ook bij Peugeots...
?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor pp » 17 nov 2005, 18:07

Ola Stijn, er was een lager v/d startmotor kaduuk, en draad was niet helemaal jofel, kreeg weinig tot geen toevoer v/d accu, laade ook niet voldoende op, was dus een startmotorprobleem, maar met alles nieuw is Carol ook weer geholpen!! :D
thnx again!!!
en Stijn, succes, mail maar!!!!! :D :D :D
bon voyage!! 8)
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor Bert » 18 nov 2005, 12:54

bobines gingen wel eens kapot, maar niet zoveel dat je moest gaan denken om hem ergens anders te plaatsen.
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor pp » 22 nov 2005, 21:36

hehe,
ben er eindelijk achter :mrgreen: :mrgreen:
m'n twee maanden oude accu heeft de geest gegeven, dynamo laadt genoeg bij, startmotor is nieuw, evenals bobine, verdeelkap, kabels, contactpunten, rotor :D :D motor gereviseerd en nieuwe pakking, gereviseerde versnellingsbak met nieuwe koppelingsplaat/drukdinges :D :D , en toch maar niet starten :evil: :evil: :evil:
uiteindelijk blijkt de 2 maanden oude accu niet genoeg water/zuur te hebben, en is gewoon te zwak om haar(de 404) genoeg te kietelen om haar aan de praat te krijgen.
gelukkig met garantie :D :D :D :D
laat de winter dus maar komen( alleen de electra/bedrading nog even vernieuwen :mrgreen: )
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor pp » 02 jan 2006, 17:32

nou niet dus :evil: :evil: :evil:
verleden week met die enorme sneeuwbui een lekke band, en garagekrik lag in de Volvo( vertrouw de kriksteunen niet), dus de Knac/Anwb gebeld.
na ruim 2 uur wachten eindelijk paraat, en bandje zelf verwisseld, maar.....
startte wel, alleen bij gasgeven geen vermogen.
kleine 1 1/2 uur mee bezig geweest( anwb-flip) en uiteindelijk een nieuwe condensator gemonteerd.
wij weer op weg, maar op de terugweg....
zelfde probleem, gas geven lukte gewoon niet.leek wel of ze verzoop en op 3 poten liep.
Anwb er weer bij, uurtje lopen kloten, enorme steekvalm uit uitlaat, is dus duidelijk een ontstekingsprobleem.
uiteindelijk een ambulance laten komen en wij naar huis.
wat bleek een dag later:
heeft Anwb flip #1 de + & - van de bobine verwisseld, en zijn de draden versmolten, is de bobine naar de (&*^)*,enz.
dus ik de bougiekabels, bougies,rotor, verdeelkap, contactpunten, bobine vernieuwd, maar loopt gewoon niet meer, 2x stationair gelukt, maar daarna...niets meer.
iemand een idee?? :roll:
( btw, anwb aansprakelijk gesteld!, als ze het niet kunnen moeten ze assistentie inroepen, of direct gaan takelen,maar dit gepruts..)*()&^&$%$E :evil: :evil: :evil: :evil:
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor Michael » 02 jan 2006, 19:18

kijk eens naar het aarde draadje IN de verdeler, kan doorgebrand zijn.
verder kan de plus draad een probleem geven gewoon even direkt van de accu af op de bobine zetten voor de zekerheid de originele plus los maken.

hoor het graag.

groet Michael
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Berichtdoor Kees » 02 jan 2006, 23:19

Heb ik ook gehad, draadje in de verdeler was door ouderdom z'n isolatie kwijtgeraakt en maakte sluiting tegen het huis. Als je gas gaf schudde de motor meer en dan ontstond er sluiting.
Plus en min van de bobine verwisselen is niet zo erg, ik kwam er laatst achter dat bij mijn 403 de draden ook verwisseld waren, nooit iets van gemerkt. Bij een eend staan de bougies in serie, dan gaat in een van de bougies de vonk ook de andere kant op, werkt ook. En een bobine stukmaken is ook niet makkelijk, tenzij er continue een flinke stroom doorheen loopt, dan wordt hij te warm, maar bij deze kou gebeurt dat niet zo heel snel lijkt me...
Jammer dat de wegenwacht het niet op kon lossen, zijn toch meestal wel kundige mensen.
Heb je het euvel kunnen vinden?
groeten van Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor pp » 02 jan 2006, 23:43

bobine was kokend!!olie die erin zit was gaan borrelen en kwam eruit, nu 4x een andere bobine gebruikt, geeft soms een enorme vonk, andere keer een minimale, toch maar eens naar dat draadje verdeler kijken morgen :mrgreen:
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten