Marinus schreef: We zijn bijna week en 1500km verder en het bevalt goed.
En, istie echt zo zuinig als ze zeggen
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Marinus schreef: We zijn bijna week en 1500km verder en het bevalt goed.
Cor Rosie schreef:Marinus schreef: We zijn bijna week en 1500km verder en het bevalt goed.
En, istie echt zo zuinig als ze zeggen
tjark63 schreef:Sta zelf voor een soortgelijke wissel, de 407 heeft er na een kleine 5 jaar nu 170000 km op zitten en mag dit najaar weg. Mijn collega heeft al een 1.6 diesel met de 'robot automaat' en hij belt regelmatig dat ie wat later komt omdat ie dan niet voor of achteruit wil, belachelijk gewoon. Start-stop werkt ook niet probleemloos, laatst stond ie stil voor het Julianaplein in Groningen in de ochtendspits, lekker is dat. Die bak hoef ik dus niet, het zal wel een 6-bak 140pk diesel worden, ook geen straf
tjark63 schreef:tjark63 schreef:Sta zelf voor een soortgelijke wissel, de 407 heeft er na een kleine 5 jaar nu 170000 km op zitten en mag dit najaar weg. Mijn collega heeft al een 1.6 diesel met de 'robot automaat' en hij belt regelmatig dat ie wat later komt omdat ie dan niet voor of achteruit wil, belachelijk gewoon. Start-stop werkt ook niet probleemloos, laatst stond ie stil voor het Julianaplein in Groningen in de ochtendspits, lekker is dat. Die bak hoef ik dus niet, het zal wel een 6-bak 140pk diesel worden, ook geen straf
Volgende week wordt ie afgeleverd, een hele mond vol:
508 Berline Blue Lease Executive 1.6 eHDI 2Tronic S&S Gris Haria / Cocher Tramontane Antraciet
Toch de 'robot' bak dus, de gunstige 20% bijtelling gaf de doorslag, we zullen zien!
Martijn schreef:Sinds twee weken rij ik na een hele rij ( stuk of 6 denk ik) 508 SW THP en wat korte relaties met o.a. RCZ en 208 GTI nu in een 508 berline HYbrid4. Bevalt prima, rijdt heel erg zuinig ondanks dat ie nog niet is ingereden. Er staat nu 1200 km op en de tank zit nog kwartvol . Daar gaan de Freebees...
pEus schreef:Martijn schreef:Sinds twee weken rij ik na een hele rij ( stuk of 6 denk ik) 508 SW THP en wat korte relaties met o.a. RCZ en 208 GTI nu in een 508 berline HYbrid4. Bevalt prima, rijdt heel erg zuinig ondanks dat ie nog niet is ingereden. Er staat nu 1200 km op en de tank zit nog kwartvol . Daar gaan de Freebees...
Dan doe ik iets verkeerd want ik haal niet eens 1200 km met een volle tank En dan heb ik het over zowel korte als lange afstanden
Martijn schreef:pEus schreef:Martijn schreef:Sinds twee weken rij ik na een hele rij ( stuk of 6 denk ik) 508 SW THP en wat korte relaties met o.a. RCZ en 208 GTI nu in een 508 berline HYbrid4. Bevalt prima, rijdt heel erg zuinig ondanks dat ie nog niet is ingereden. Er staat nu 1200 km op en de tank zit nog kwartvol . Daar gaan de Freebees...
Dan doe ik iets verkeerd want ik haal niet eens 1200 km met een volle tank En dan heb ik het over zowel korte als lange afstanden
Tsje Eugene, dan maak je geen optimaal gebruik van de HYbrid4 mogelijkheden en heb je misschien een wat zware rechtervoet bij het accelereren? Ik heb een ecodrive training gehad van de ontwikkelaars van het HY4 systeem, en dan gaat er toch wel een wereld voor je open. Zie trouwens ook de test van de ( door ons gecoachte) ANWB redacteur die op een volle tank diesel van Den Haag naar Italië reed...over de Franse Alpen en met winterbanden. ruim 1700 km op 1 tank, 1 op 23,6 ofzo...
MarcoWetzels schreef:Is t niet zo dat het hybride systeem helemaal niet actief is boven bepaalde snelheden? Hoe zou je er dan profijt van kunnen hebben als je over (naar ik aanneem) de snelweg van Den Haag naar Italie rijdt? Lijkt me dat de wagen dan alleen op de fossiele motor rijdt i.p.v. de elektrische. Zou t graag zelf eens willen testen maar helaas is mijn budget om een 508 Hy4 te kopen niet toereikend.
Keer terug naar Even voorstellen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten