beste Ruud,
ten eerste gefeliciteerd met de aankoop van deze 604 GTI Aut.
Kraaij schreef:Het pompje uit de tank van de GTI zit vast en heb ik nu vervangen voor een externe pomp 6,5 bar, ik kom er nu via het forum achter dat er onder de auto ook nog een pomp met accumulator hangt. De brandstof wordt nu wel goed doorgepompt maar de motor wil nog niet echt aanslaan, zou dit aan de nieuwe externe vervangen pomp kunnen liggen?
Iemand nog tips voordat we het hele systeem uit elkaar gaan halen?
het pompje in de tank is vaak verroest na lange stilstand, en vaak niet meer te redden.
Als je er een andere externe pomp voor in de plaats hebt gemaakt,
zuigt die vanaf de bodem v.d. tank aan ? Het is slechts een opvoerpompje,
deze hoeft niet veel druk te leveren. De ( zeer belangrijke ! ) druk wordt geleverd
door de pomp die onder de auto hangt, bij de achtertraverse. Deze levert 5,8 Bar,
en is tevens van belang voor de inspuitdruk. Die wordt voor afgeregeld, de rest gaat
via de retourleiding terug naar de tank. Tevens zie je bij die pomp bij de traverse
een accumulator, die dempt de schokken van de pomp en zorgt dat het systeem op druk blijft,
ook als de auto maanden stil staat. Dit
moet perfect functioneren !
Een reinigingsmiddel ( injection cleaner ) is prima voor de injectoren, maar maakt de filters e.d.
niet schoon ( waar blijft dan de prut...? ) ; dus absoluut vernieuwen !
Bij de hogedrukpomp en accumulator vind je ook nog een fijnfilter, die moet je vernieuwen.
Een geschikte vervanger is de MANN WK 618, verkrijgbaar bij automaterialenzaak zoals BREZAN.
Het brandstof-systeem is essentieel bij K-Jetronic.
succes met je werkzaamheden
met vr. groet, Harrie