Gezocht: nummergek

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Gezocht: nummergek

Berichtdoor PeuTriton » 30 nov 2005, 19:20

Wie kan mij meer vertellen over de historie van een auto als ik een chassisnummer geef? Hetzelfde voor motornummer...

Ik probeer de oorsprong van verschillende delen van mijn 504 te achterhalen. Tot nu toe neem ik aan dat het zo is als in mijn onderschrift, maar ik wil het zeker weten.
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Berichtdoor Bert » 30 nov 2005, 23:10

bij Peugeot is ( over het algemeen) het motornummer hetzelfde als het chassisnummer. ( is dus ook al een manier om te kijken of alles origineel is)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor PeuTriton » 13 aug 2006, 11:44

ik ben weer verder aan het puzzelen.

Volgens mij heeft mijn motor in ieder geval al 3 verschillende carrosserien gezeten.

Motornummer is U 44458 W (ZF-transmissie dus oorspronkelijk), wie vertelt me in welke auto (bouwjaar, kleur??) deze motor gehangen heeft.

Vervolgens is ook nog het nummer X 1703784 X ingeslagen bij motorsteun, wie vertelt mij welke 504 - ???- 1703784 daar bij hoort (A11, A12 of anders??). Dit nummer is niet gelijk aan mijn carosserienummer.

Wie helpt me aan het juiste onderschrift (motorjaar '73 klopt waarschijnlijk niet)

dank!
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst

Berichtdoor PeuTriton » 24 aug 2006, 08:52

ik ben inmiddels flink verder geholpen door Joost van http://peugeot.wisint.org/ :D

Weet nu de herkomst van motor en carrosserie. Het gerommel met de stuurbekrachtiging wordt hier ook mee verklaard.
Ga nu alle garagebonnetjes nalopen (heb bonnen van meerdere 504's door elkaar)

Bedankt Joost

:!:

Kan op slot
nu heb ik die felbegeerde loods, maar geen 504 meer... Had ik hem toch maar gehouden.
Avatar gebruiker
PeuTriton
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 20 sep 2005, 22:21
Woonplaats: Grubbenvorst


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten