404 rubbers kofferbak

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

404 rubbers kofferbak

Berichtdoor vreugden » 27 nov 2005, 16:58

Mijn 404 is in perfecte staat behalve de rubbers die geheel verteerd zijn. Dus ik ben aan het schoonmaken en nieuwe rubbers inlijmen met bison kit. Ik ben begonnen met de kofferbak maar nu wil het geval dat als ik het rubber op de rand achteraan plaats, de kofferbak niet meer in het slot valt.
De beugel waar het slot invalt staat al helemaal omhoog.
Is dit een bekend probleem of doe ik iets niet goed?
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Loekie » 04 dec 2005, 21:50

Die van mij valt slechts met de nodige druk in het slot, ook zijn de rubbers half vergaan, waardoor de kofferbak langzaam aan steeds vochtiger wordt, niet iets waar je op zit te wachten, ben dus gaan zoeken naar dit probleem, en kom hier terecht.
Ik kan dus geen uitsluitsel geven over de reden van dit probleem, maar ben wel benieuwd naar de herkomst van de rubbers.
Contactlijmen hechten pas als ze droog zijn, maar soms is het raadzaam om "nat" te lijmen, zodat iets zich (onder druk) nog kan verplaatsen of schikken.
404 XC7 1969.
Avatar gebruiker
Loekie
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 23 sep 2005, 18:37

Berichtdoor vreugden » 05 dec 2005, 21:02

De rubbers zijn gekocht via de 404 vereniging, daar ligt het niet aan. Ook zijn ze gelijmd zoals het mij verteld is. Het ging allemaal prima tot ik het rubber aan de achterkant er op legde en keek of de kofferdeksel kon sluiten. En dat lukt dus niet en lukt nog steeds niet. De rubbers heb ik gelijmd met bisonkit en dat werkt best goed. Is even een werkje omdat je steeds kleine stukken tegelijk moet doen.
Ik heb de kofferbak maar even gelaten voor wat het is en gezien de minimale reacties hier op dit forum zal ik er wel een keer mee langs een andere 404 bezitter mee gaan of een keer in Dordrecht.
Ben nu bezig met het schoonmaken van de deuren en het lijmen van de rubbers in de deuren. Maar de temperatuur in de garage nodigt nu even niet uit tot een langdurig verblijf.
Als je rubbers zoekt: In Dordrecht (magazijn 404 vereniging) zijn ze gewoon te koop.
Groetjes en bedankt voor je reactie,

Teun
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Loekie » 05 dec 2005, 21:52

In dat geval zal ik het inschrijfformulier +machtiging maar eens retour sturen..

Wat kost eigenlijk een complete set rubbers van een 404 ?

met vr groet..
404 XC7 1969.
Avatar gebruiker
Loekie
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 23 sep 2005, 18:37

Berichtdoor vreugden » 07 dec 2005, 08:22

Weet ik niet meer precies. Ik dacht 35 euro per deur en 75 euro voor de kofferbak. Lid worden is zeker aan te bevelen!
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Loekie » 08 dec 2005, 03:18

Ok dank je, ik heb de rubbers vanavond eens bekeken, ze waren toch anders dan ik bij m'n eerdere reactie in gedachten had, (groter, schuimiger) misschien heb je wel niets fout gedaan, zit het toch in de haakring of het wederijds slijten/verbuigen,mischien zijn ze stug of erg koud en doet een middagje in de zon touren wonderen..
vr groeten
404 XC7 1969.
Avatar gebruiker
Loekie
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 23 sep 2005, 18:37

Berichtdoor Peter van den Bosch » 09 dec 2005, 22:08

Hmmmmmmmmmmmmm, welke zon?

Succes bij de werkzaamheden, Peter.
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten