te koop: J7 camper 1978

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

te koop: J7 camper 1978

Berichtdoor Emile » 01 dec 2005, 09:03

Voor een goede vriend van mij, waar ik ook mijn J7 gekocht heb, zijn eigen J7 verkopen. Door ziekte kan hij er niks meer aan en mee doen. Het liefste zoeken we liefhebbers, vandaar hier een berichtje en niet op speurders of marktplaats.
Het gaat om een J7 PZ10 uit 1978
Er zit nog geen APK op, het restaureren is zo goed als gereed. Nog een paar plekjes bijwerken en de motor nalopen. Motor start wel. Dan kan hij naar de APK.
De inrichting is een erg praktische en uitgebreide kampeerauto.
De bus staat in Rotterdam Spaanse Polder.
Foto's heb ik er niet bij, omdat die gelegenheid er nog niet is geweest.
Voor een heel redelijke prijs is hij over te nemen.
Emile
Avatar gebruiker
Emile
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 28 sep 2005, 13:06
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor jorritvijn » 01 dec 2005, 16:37

Hoi,
ik ben zeker wel geïnteresseerd. Ook omdat ik zelf nog mogelijk wat onderdeeltjes heb, dan kan mijn busje mooi donor worden. Tot mijn grote spijt moest ik mijn J7 opgeven en is hij momenteel beschikbaar voor iedereen die hem of in zijn geheel of voor onderdelen wil. Maar wat is een zacht prijsje?? Het is een benzine toch?

groet Jorrit
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Emile » 01 dec 2005, 20:53

Is jouw bus zo slecht dat hij niet meer te redden is? Hij ziet er nog aardig goed uit op de foto op marktplaats. Ik ben ook namelijk degene die een bod heeft gedaan op je bus. Misschien kunnen we dan iets moois regelen voor de prijs als we ruilen ofzo.
De bus die ik heb is inderdaad een benzine.
Ik moet ook nog verder met mijn goede vriend overleggen.
We moeten maar verder even contact houden.
Emile
Avatar gebruiker
Emile
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 28 sep 2005, 13:06
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Jeetje » 01 dec 2005, 22:05

Heren,

Ik zoek nog een bepaald onderdeel voor ons 'Jeetje' en ik ben daar al jarenlang naar op zoek. Wellicht heeft een van jullie bussen die onderdelen er nog opzitten. Als dat zo is, wil ik ze heel graag overnemen als dat mogelijk is!

Wat ik zoek?

Deze:

Afbeelding

Het zijn deurvangers. Ze zitten aan de achterzijde (volgens mij alleen bij de uitvoering met de frietklep, al ben ik daar niet zeker van). Een deel zit aan de deurstijl vastgeschroefd (een aluminium plaatje met daar onder een soort rubberen/leren strip met een verdikking) en het andere deel zit aan het deurtje (een aluminium plaatje met daaronder een ring, waar die strip doorheen gaat).

Het is een extra deurvanger.

Vaak zitter er wel nog de gaten in de carrosserie en de deurtjes waar deze vangers gezeten hebben, maar de deurvangers zelf zitten er niet meer op.

Dat is ook bij ons busje het geval.

Ik ben al een tijd op zoek naar deze vangers, maar heb ze nog niet kunnen vinden. Bij Peugeot heb ik er al naar geïnformeerd, maar ze zijn niet meer leverbaar.

Het Peugeot bestelnummer is overigens 8515.30...

Het enige busje waar ze (nog) opzitten en waar ik ze in levende lijve heb mogen aanschouwen is Peugje (zie ook www.peugje.nl )...

Mocht iemand anders deze dingen nog weten uit te halen: ik ben bereid om een 'vindersloon' uit te loven...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jorritvijn » 01 dec 2005, 23:19

Dit klinkt allemaal veelbelovend. Mijn j7tje is helemaal niet slecht volgens mij, er zit alleen geen kenteken bij (zie onderwerp: identiteitsloze j7). De onderdelen zien er nog goed uit, evenals het carrosserie en vrijwel al het plaatwerk. Ik ben zeer geïnteresseerd in een ruil.
Wat wil jij ermee gaan doen? Ik heb namelijk al wat vraagjes voor bep. onderdelen gekregen. Dus als jij hem voor onderdelen wil dan kan er met wat communicatie over en weer het maximale uit gehaald worden.
Dus ook voor Jeetje! Als het onderdeel dat je beschrijft bij mij er wel op zit.

ik hoor het wel J7V
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Emile » 02 dec 2005, 08:50

Je hebt er niet over nagedacht om met je J7 bij het RDW langs te gaan voor een keuring en op die manier aan een kenteken te komen. Als hij zo goed is lijkt mij ook zonde om hem zo maar helemaal uit elkaar te slopen.
Maar als we ruilen wil ik jouw J7 inderdaad voor onderdelen gebruiken. Bij mij zijn de schuifdeuren slecht en is hij motorisch wat minder. Dus vandaar, en de rest van de onderdelen kunnen we vast andere mensen mee blij maken.
Avatar gebruiker
Emile
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 28 sep 2005, 13:06
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor jorritvijn » 02 dec 2005, 12:00

Het probleem van het kenteken is wat gecompliceerd. Er zijn namelijk vrijwel geen papierren meer en hij stond als laatst op frans kenteken. De RDW wil dan een aantal papieren hebben en daar kan ik niet aankomen. Vandaar. Ze zijn daar niet erg behulpzaam geweest.
Ik heb al een hoop mensen die om onderdeeltjes hebben gevraagd (Stoel, Frietklep..) Dus wellicht kunnen we er nog een handje vol mensen blij mee maken. Hopelijk kan jij mij dan blij maken met dat busje van die vriend van je. Als die vriend van je wil bellen kan dat natuurlijk ook: 0648251950

Groet J7V
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Marius » 02 dec 2005, 16:41

is het dan echt zo onmogenlijk om een auto zonder papeiren van een kenteken en papieren te voorzien..??
er is toch reeds een type goedkeuring voor de J7..??
Dat ze met het chassie nummer niks meer kunnen is dan jammer, dan slaan ze er maar een nieuwe in, dat gebeurt toch wel vaker bij de rdw..??
Er raken toch wel meer papieren kwijt..??

Vreemde jongens daar bij de RDW..
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor Emile » 05 dec 2005, 09:10

Beste Jorrit,

Ik ben dit weekend bij de bus en bij mijn briend Hans langs geweest om het één en ander verder af te spreken en te bekijken.
De bus ziet er inderdaad erg goed en gaaf uit.
Ik mag je een ruil voorstellen plus €750,- voor jouw voor de aankoop van de bus. Dit lijkt me een redelijk voorstel, op internet betaal je veel meer voor een zo'n goede bus.
Ik hoor graag je reactie
Emile
Avatar gebruiker
Emile
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 28 sep 2005, 13:06
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor jorritvijn » 05 dec 2005, 13:11

Dat is in ieder geval binnen mijn budget. Dit klinkt allemaal goed. Dan moeten we maar even afspreken en bij elkaar gaan kijken. Liever zo snel mogelijk, mijn busje moet namelijk weg waar die nu staat. En we moeten dan iets regelen voor het vervoer. Ik weet niet of jij makkelijk toegang hebt tot een auto-ambulance? Anders moeten we er een huren.
Ik denk dat we even telefonisch contact met elkaar op moeten nemen.
mijn nr: 0648251950
grote J7V
jorritvijn
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 14 aug 2005, 18:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor IHD » 05 dec 2005, 15:51

Zo zie je maar weer eens waar een J7 sterk in is; Amsterdam & Rotterdam verbroederend.........

:cry:
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Peu204 » 05 dec 2005, 17:34

De verbroedering Rotterdam-Rotterdam is waarschijnlijk minder.
Na een reactie per PB direct na het verschijnen van de oproep niks meer gehoord.

Busje minder dus in Rotterdam.

Gr.

Henri (de busloze)
Peugeot 107 Active 2013 (voorheen 204, 305, 504, 205 cabrio RG, 205 Cti, 205 Forever)
Avatar gebruiker
Peu204
 
Berichten: 746
Geregistreerd: 02 feb 2005, 20:29
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Emile » 06 dec 2005, 08:52

Excuses Henri voor het uitblijven van de reactie, maar kon met Jorrit de bus die ik had ruilen tegen een donorbus die hij had staan zonder kenteken. Dus er mokt er wel weer 1 voor terug in Rotterdam.
Helaas heb ik dus voor die aantrekkelijke optie gekozen.
Avatar gebruiker
Emile
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 28 sep 2005, 13:06
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Emile » 12 dec 2005, 08:51

Bete Henri,

Jorrit is zaterdag wezen kijken en was toch at minder enthousiast als eerst, er was toch wat meer werk als hij verwacht had. Dus als je eventueel nog in bent voor een Rotterdam - Rotterdam verbroedering hoor in het graag.

Emile
Avatar gebruiker
Emile
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 28 sep 2005, 13:06
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten