probleem met ruitenwissrs

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

probleem met ruitenwissrs

Berichtdoor 404musicboy » 06 dec 2005, 21:29

Hallo Forumlezers,

Sinds enkele dagen heb ik het probleem dat mijn ruitenwissers het begeven van mijn 404. Soms doen ze het wel. Soms heel erg traag en dan weer stoppen ze op hun verste punt. Met wat hulp van mijn handen willen ze het dan soms weer gaan doen maar soms ook een tijdje niet. Ik heb zelf eigenlijk geen idee. Het lijkt of ze niet voldoende stroom krijgen maar mijn 404 start goed en lijkt in zijn geheel genoeg stroom te hebben. Wie weet er wat ???

Groet.
404 muziek freak
404musicboy
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 14 feb 2005, 13:30
Woonplaats: beesd

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 07 dec 2005, 01:01

Een te lage spanning zou unnen maar het kan ook zo zijn dat de motor van een of bijde ruitenwissers te zwaar loopt door vuil of aanlopen van de as.
Het kan ook nog zijn dat de kontact punten van de motor of het relais geoxideerd zijn en dus de weerstand te hoog.
Of de koolborstels van de motor zijn op.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor 404musicboy » 12 dec 2005, 11:54

Ben nog niet veel verder met mijn ruitenwissers. Als ik harder rijd met de 404 en hem dus meer toeren laat maken dan gaan ze het heel langzaam weer doen.

Om bij de ruitenwissermotoren te komen moet zeker het dashboard er uit????

Overigens was het al een tijdje zo dat de ruitenwissers niet meer volledig terug gingen naar de liggende beginstand maar vooral de rechter (van binnenuit gezien) zo ongeveer halverwege de ruit bleef staan.

Wie kent dit probleem en weet hoe ik dit aan moet pakken???

Groet
404musicboy
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 14 feb 2005, 13:30
Woonplaats: beesd

Berichtdoor pp » 12 dec 2005, 11:56

dat ze halverwege blijven staan wel, komt dat er te weinig vocht op de ruit zit, waardoor ze "vast plakken", beetje wax in de afspuitwasstraat, of hoe heet dat wil bij mij wel helpen
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor 404musicboy » 12 dec 2005, 12:01

Lijkt meer of de wissers niet goed meer op het asje zitten ofzo want als je ze met de hand helpt dan is het net of er een bepaalde speling zit op de verbinding met de motoras.

Te stroef op de ruit is het niet want zelfs bij een supernatte ruit scheelt het niets.
404musicboy
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 14 feb 2005, 13:30
Woonplaats: beesd

Berichtdoor pp » 12 dec 2005, 12:05

op en van asje is gewoon trekken, simpel terug te plaatsen, evt. tandje hoger , bij mij klepperen ze tegen de sponning
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor jos overvliet » 12 dec 2005, 21:22

Bij onze Albert was het motortje na 40 jaar al versleten.
Ankertje door gebrand, koolborstels versleten enzo.
Bij Ko, onze hofleveransier een andere besteld (wel even slikken).
En de regen kon zijn gang weer gaan, het werkt alweer een jaartje of zo.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor 404musicboy » 13 dec 2005, 12:26

Bedankt Jos (en Anderen) voor de reactie. Begrijp ik uit je reactie dat het 1 motor betreft en wat ik nog niet weet of je er gewoon bijkunt of dat je je dashboard moet demonteren.

Mischien denken jullie dan kijk je toch even maar in de maand december moet ik altijd veel werken dus de tijd ontbreekt me om er iets aan te doen dus dan win ik maar vast informatie in.

Bvd
404musicboy
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 14 feb 2005, 13:30
Woonplaats: beesd

Berichtdoor leffe 404 » 13 dec 2005, 17:25

Als je de motorkap opendoet, zit de motor met 3 moertjes tegen het schutboard geschroefd, tussen het reservoir van de ruitesproeiers en het remvloeistofresevroir in.

10 minuten werk ... 8)
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor 404musicboy » 15 dec 2005, 17:26

Heb inmiddels het motortje gedemonteerd en naar een bedrijf bij ons in de buurt gebracht. Daar hebben ze er een nieuw anker ingezet en hem volledig gereviseerd voor 60 euri . Net opgehaald en hem er nu maar in zetten vanavond. ben benieuwd.

rijden in de regen zonder ruitenwissers is ook wat toch !!!

Groet
404musicboy
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 14 feb 2005, 13:30
Woonplaats: beesd

Berichtdoor 404musicboy » 16 dec 2005, 10:16

Gisterenavond motortje er weer op gezet en de ruitenwissers werken weer perfect. In ieder geval beter als dat ze het ooit gedaan hebben.
En laat het nu ook nog eens flink regenen toen ik vanmorgen weg ging.

Probleem opgelost !!!

Dank voor de reacties
404musicboy
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 14 feb 2005, 13:30
Woonplaats: beesd


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten