Koppeling 404 komt niet goed vrij. Veertje?

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Koppeling 404 komt niet goed vrij. Veertje?

Berichtdoor Jeroen Onck » 14 dec 2005, 19:39

De koppeling van mijn 404UXD komt net niet goed vrij. Ik heb inmiddels de hulpcilinder en de hoofdcilinder van nieuw rubberwerk voorzien. Alles is mooi schoon, in elkaar gezet met ATE "blauw vet" voorzien van goede vloeistof,en goed ontlucht. Maar toch komt de koppeling niet goed vrij. Ik begrijp er niets van. Als ik het pedaal ingedrukt houd gaat de koppeling ook niet meer pakken, dus er lekt geen vloeistof terug.

Bij twee keer snel achter elkaar intrappen gaat 't vaak iets beter. Ik heb het idee dat als ik 't pedaal dieper in zou kunnen trappen 't probleem opgelost zou zijn.

Aan de pen die de hoofdcilinder indrukt bij koppelen hoort een veer te zitten die de pen terugtrekt. Die veer was doorgeroest, en daaraan heb ik nu een stuk elastiek. Dat werkt net niet helemaal fris: Ik kan 'm nog een heel klein stukje verder er uit duwen, maar ik heb niet 't idee dat 't daar aan ligt. Verder zit er aan het pedaal nog een verstelbare rubber nok.

Hoe kan ik de werkzame slag van m'n pedaal vergroten? Iemand tips?

Jeroen Onck
Jeroen Onck
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 28 okt 2005, 20:43
Woonplaats: Rotterdam

Re: Koppeling 404 komt niet goed vrij. Veertje?

Berichtdoor leffe 404 » 15 dec 2005, 14:37

Jeroen Onck schreef:
Aan de pen die de hoofdcilinder indrukt bij koppelen hoort een veer te zitten die de pen terugtrekt. Die veer was doorgeroest, en daaraan heb ik nu een stuk elastiek. Dat werkt net niet helemaal fris
Jeroen Onck


Sja, dat is ook geen definitieve oplossing lijkt me, een elastiekje :?
Dat is net niet krachtig genoeg om em helemaal door te trekken denk ik.
Beter een originele veer weer opzoeken
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Niet goed koppelen ligt waarschijnlijk aan motorsteunen!

Berichtdoor Jeroen Onck » 24 dec 2005, 21:23

Mijn voorste rubbers van de motorsteunen zijn slecht. Daardoor wordt bij koppelen de motor omhoog gekanteld. Waarschijnlijk is dat de oorzaak. Als ik de nieuwe steunen gemonteerd heb laat ik weten of 't daar aan lag.

(met dank aan de mensen van het 404 magazijn in Dordrecht die het euvel ontdekten)
Jeroen Onck
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 28 okt 2005, 20:43
Woonplaats: Rotterdam


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron