Gelet op de kwaliteit van het casco dat vandaag vanuit het midden-zuiden naar het hoge noorden verhuisd is kan ik moeilijk beweren dat ik hieraan een miskoop heb begaan
Het trof allemaal wel heel bijzonder dat ik op deze druilerige vrije woensdag in de gelegenheid was om samen met Jan deze verre trip te maken, en met een volle bus en het casco op de trailer heel veel spullen een nieuwe bestemming kan geven, dan wel de talloze meegekomen onderdelen aan het persoonlijk magazijn toevoegen.
Wél een lange en intensieve dag
Al om 5:00u op om op tijd in Workum te zijn. Na een lekkere kop koffie aldaar iets na achten vertrokken, en hoewel je met zo'n combinatie geen 130 kunt rijden tufte het overal lekker door. Met een korte stop onderweg arriveerden we rond 10:30u in Bruchem, iets onder Zaltbommel ligt dat. Met hulp van de buren en een heftruck is het casco en het motorblok met aanverwanten aan boord gebracht. Daarna met z'n drieën de overige losse spullen in de bus gestouwd, ervoor zorgend dat kwetsbare zaken voldoende beschermd zouden blijven tijdens de terugreis.
Na een kop koffie en het bewonderen van de net aangeschafte groene104 SL konden we rond het middaguur weer op pad. Ook nu bij een pompstation even een stop ingelast. Ik meen dat we om 15:30u weer in Workum waren, waar op het motorblok na de hele inhoud gelost is. Daarbij de stukken bestemd voor Ulrum apart gelegd in de kofferbak van de 306. Het ging hier om een set wielen met banden, de afdekplaat rechtsonder naast de achterbank, een voorruit, de hoedenplank, en een achterportier vanwege de prima ruitstrip en aanverwanten. En uiteraard het casco, want daar was voor mij deze hele onderneming vooral om begonnen. Met het slechte weer een inspannende rit vanaf Workum in het donker, maar ik ben met wat geduld om 18:30u netjes thuisgekomen, waarna de trailer met casco zo snel mogelijk onder de carport geparkeerd is.
Dat casco blijken nog talloze onderdelen op te zitten die mij als het ware smeken om allemaal gered te worden
En terecht, want heel veel materiaal is nog prima bruikbaar om in te zetten bij zowel de SL als de S, of om zoals gezegd in het persoonlijk magazijn bewaard te worden. Het gaat daarbij vooral om het bevestigingsmateriaal, bekleding van de dorpels, de zaken op / onder het dashboard, bedrading, zonnekleppen, binnenspiegel, de kunststof sierstrippen langs de dakrail, het hemeltje en de bekleding van de A-stijlen, rubber en plastic dopjes en wat niet al
Te gek gewoon, en dan heb ik het nog niet over het casco zelf.
Het lijkt er namelijk op, nadat ik met wat oude handdoeken de bodem e.d. drooggemaakt heb, en kletsnatte restanten van de isolatiemat verwijderd, dat ik geen moeite zal hebben om met uit te zagen plaatwerkdelen zo'n beetje ALLE te vervangen rotte plekken van de S te vernieuwen, ook al zit bij de rechterdorpel achter een knik in het chassis. Buiten deze schadeplek is de hele bodemplaat in prima staat, achterste wielkasten, spatborden, kofferbodem, achter-paneel, paravan en dorpels idem dito.
Kortom erg tevreden, en zéér content dat dit nu juist op dit moment zo samenviel, en niet te vergeten dat Jan de moed had snel te reageren op deze voor mij bijzondere opportunity zal ik maar zeggen. Dankjewel Jan, en Martin natuurlijk ook
En in hiele dei Frysk prate is ek ol weris noflik, tige gesellig
Je rolgordels, in prima staat, heb ik als eerste uitgebouwd, zodat alles, voor zover vochtig geworden met dit shitweer, op de kachel goed kan drogen. Ik hoop dat het past in één van je eigen 104tjes, altijd beter dan de oude losse gordels. Alles is compleet, en kwam gemakkelijk los.
Van het geheel nu 37 plaatjes gemaakt, waarvan ik jullie de onderstaande niet wil onthouden
Groet, M.