stotteren en afslaan voor een stoplicht 309

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

stotteren en afslaan voor een stoplicht 309

Berichtdoor cor » 25 nov 2005, 16:09

Hallo allemaal
ik ben in het bezit van een 309 XR 1.4 plus U9

sinds het laatste weekend heb ik problemen met de auto,
op snelheid en een beetje gas erbij gaat de auto wat inzakken hij stottert dan even en trekt dan verder op.

en hij slaat af voor het stoplicht, starten gaat heel slecht, lijkt of hij niet pakt, daarnaa start hij maar dan moet ik hem hoog in de toeren houden om afslaan te voorkomen.

als de auto een tijdje staat (Laatst 15 minuten) is het starten en lopen ook stationair.

de problemen doen zich voor bij een warme motor na een lange rit (150-200km)

wie weet er iets?
cor
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 nov 2005, 16:54

Berichtdoor joeriej » 19 dec 2005, 17:40

ik heb zon zelfde soort probleem..
mijne wil niet starten na 3 a 4x slaat hij met pijn en moeite aan en dan moet ik ook blijven gassen anders slaat ie ook af.

en als ik zo rond de 90 a 100 rijd en geef plank gas dan stottert ie ook en houdt ie heel erg in...
laatst voor het stoplicht had ik allemaal rook onder mijn motorkap :'( hehe kon wel gewoon rijden...

ik heb zon id dat er iets verstopt zit ofzo... maarja.
www.joerie.nl in aanbouw al wel PICS!!!!
Avatar gebruiker
joeriej
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 13 dec 2004, 23:03
Woonplaats: zutphen

Berichtdoor cor » 22 dec 2005, 16:31

heb de auto aan de computer gehad bij de peugeot garage en deze gaf foutcode 33
dat wil zeggen de popmeter die aan de gashendel zit op de caributeur (onderste gedeelte) alles van de sloop gehaald.
onderste gedeelte vervangen (ook de stappenmotor) leek goed te gaan.

op de lange rit de volgende dag na een 150 km begint de auto weer in te houden en bij het eerst volgende stoplicht slaat hij af.

starten ging niet auto aan de kant geduwd.

even gewacht weer gestart en zonder problemen weg vervolgd (een 100 km, met stoplichten enal)

wie herkent dit probleem?

zit er ergens een sencor voor temperatuur? al zou je verwachten dat een auto ook warm is na 50 km
cor
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 nov 2005, 16:54

309stoterd

Berichtdoor digiopa » 18 jan 2006, 21:53

binnen in de caberatuur zit een stel schroef kun je proberen vast te draaien.of de compresie meten.mijn 309 had dat ook en heb de motor nu in mijn 305 gedaan met de caberatuur van de 305 en het is nu goed.
de 309 is wel zuinig afgesteld.
ik heet mij welkom.mijn naam is henk en woon in stadskanaal en ben gek op mijn peusjootje 305 break bj.1986
digiopa
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 18 jan 2006, 21:17
Woonplaats: Stadskanaal

Berichtdoor cor » 22 feb 2006, 17:22

het probleem is opgelost

lag aan de potmeter heb de ondergedeelte (hier zit ook de stappenmotor op)van de carburateur vervangen en de auto loopt als een zonnetje.

koste me 20 euro bij de sloop

cor
cor
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 nov 2005, 16:54


Keer terug naar 205/309

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron