Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Remco504coupe schreef:Het rubbertje tussen cilinder en aanvoerleiding zou ik graag preventief vervangen, nummer 2098.04
Lijkt erg op de rubbertjes tussen remvloeistofreservoir en hoofdremcilinder, maar is iets anders.
Remco504coupé schreef:Wie kan me daar aan helpen? (Heb net de magazijndag gemist, moest werken)
Remco504coupe schreef:Vanaf november wacht ik al op antwoord, maar ondanks herinneren nog steeds niets..
Ik had veel meer aan Harrie :thumbup:
Ik zal toch niet geboycot worden omdat ik het voor hem heb opgenomen?
Temeer omdat mijn ALV-afmelding ook niet in het ALV-verslag is opgenomen...
En daar is mij nog een geval van bekend....
Maar dat zal wel niet toch, want de aanmaning voor de contributie
kreeg ik wel gewoon half januari :rolleyes:
Harrie schreef:
en zet maar vette rode strepen door het WPHB: hoezo motorkap verwijderen, motor in de takel hangen, traverse 40 mm laten zakken....
het kan dus ook eenvoudig! stuurkogels los, flector losnemen ( NIET de bevestiging, maar de platen delen ),
en dan komt de truc: rechts de stang v.d. hulpcylinder los maken van de rechter spoorstang. En die hulpcylinder laten zitten.
je kunt namelijk de bout van die hulpcylinder aan de linkerkant er niet uit krijgen!
De bouten waar het stuurhuis mee vast zit, ontborgd en al grotendeels losgedraaid.
Aftapbak er onder en alle 4 leidingen los genomen.
Toen de bouten helemaal los, en door het stuurhuis iets 'voorover' te kantelen on z'n lengte-as,
kunnen de leidingen spanningvrij er uit ( die naar de hulpcylinder mogen niet verbogen worden ! ) en rechtstandig naar beneden er uit.
Dit geldt dus gevallen waarbij stuurflector met bouten zit in plaats van geklonken.
in het geval van geklonken flector moet de onderste stuurkolomkap er af, en de stuurkolom daar ook gedeeld worden, vermoed ik!
en toen het stuurhuis reviseren: het dopje aan de onderkant netjes losgepeuterd met plamuurmes, de bout van de flectorbevestiging er uit,
daar een schroevedraaier doorheen om de as tegen te houden, en dan de moer aan de onderzijde losdraaien. 2 M8 boutjes los en de boel is uit elkaar:
de bovenste keerring kan er zo uitgewipt worden, de onderste zit om het binnenwerk.
beide vernieuwd en dik in het witte vet gezet dat er bij zit:
en zo zit het weer in elkaar: de onderste keerring kon ik mooi met een pijpsleutel 28 in tikken.
en bovenop de nieuwe bovenkeerring heb ik de OUDE keerring geplaats !
deze voorkomt dat er zand en vuil in die rand blijft liggen en die keerring snel weer lek gaat. Eureka!
nadien de tandheugel via het gat ruim van nieuw ( wiellager-)vet voorzien.
en zo ziet het er gemonteerd weer uit. De extra keerring wordt mooi op de plaats gehouden door de bevestiging van de flector, beetje vet ertussen.
ik maak er later nog wel eens een smeernippel op, de taats is reeds doorboord, want het stuurhuis was té droog naar mijn mening....
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten