wat is de uitvoering van mijn J7?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

wat is de uitvoering van mijn J7?

Berichtdoor tu » 28 dec 2005, 19:11

beste forumleden,
Ik ben sinds kort in het bezit van een verse J7. Nu ben ik aan het uitzoeken welke uitvoering het is maar ik ben er nog niet helemaal uit. Misschien kunnen de forumleden mij verder helpen?

Het is een gesloten bestelwagen zonder ramen met 2 deuren achter en voorzien van een scheidingswand tussen cabine en laadruimte.
Op het kentekenbewijs staat bij de datum van eerste toelating januari 1973, het gaat om een 1800 cc uitvoering, maar bij vermogen staat 44 KW, wat weer correspondeert met een 1600 cc. Dus om welke motoruitvoering gaat het hier?

Verder lijkt het erop dat het om een 1800 kg uitvoering gaat wat weer wijst op een 1800 cc?

Wat is het verschil tussen beide motorvarianten in code en in uiterlijk?

Vanaf welk bouwjaar worden er schijfremmen geintroduceerd en bij welke varianten?

Zijn de achterremmen door de jaren heen gelijk. Verschillen de remmen per uitvoering 1400 kg of 1800 kg?

Weeet iemand meer over veranderingen van specificaties door de jaren heen?
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

Berichtdoor Jeetje » 29 dec 2005, 00:47

Kijk... Dat zijn allemaal vragen waar ik ook graag antwoord op zou hebben...

Ik heb een heleboel brochures, een werkplaatshandboek, een onderdelenboek, etcetera, etcetera, etcetera...

En tóch valt het tegen om uit te vinden wat voor type het nou precies is!

Eerst had de J7 rondom trommels. Die werden later gemoderniseerd, maar nog steeds rondom trommels (rond 1972?). Latere modellen hebben aan de voorzijde schijven en achter trommels...

Zoek het motornummer even op op het blok (aan de linkerkant van het blok zit een nokje met een vlakke kant. Daar staat 't motornummer op. Soms moet je het even goed schoonmaken en zit het nummer vol vet, olie en smeer en zie je het niet. Als je het even schoonmaakt, verschijnt het motornummer) en we kunnen je in ieder geval zeggen wat voor motorblok je hebt (1600 of 1800), verder zou je me ook het chassisnummer kunnen pb'en (als je het niet op het forum wilt zetten). Dan kan ik de specs er wel even bijzoeken! Je kunt het chassisnummer ook gewoon hier plaatsen, want volgens mij kun je met zo'n nummer verder helemaal niets...

Heb je een 'gewone' J7, of issie verlengd of verhoogd? Heb je een zij-schuifdeur? Heb je aan de voorzijde schuif- of klapdeuren? Heb je aan de achterkant 2 openslaande deuren of een frietklep? Heb je het oude dashboard (losse unit met klokken en een simpel switch-schakelaartje op het dash als richtingaanwijzer), of het nieuwe? Zit je contactslot aan de linker- of rechterkant? Als je een kettinkje hebt, zit er aan het uiteinde een haakje of een knobbel? Heb je rondom trommels of schijven aan de voorzijde? Heb je Cibié of Ducellier koplampen? Heeft je motorkap (aan de voorzijde) twee knobbeltjes of twee 'golfjes'? etcetera, enzovoort, enzoverder....

Al dat soort dingen kunnen bepalen wat voor model, uitvoering, motorisering etcetera je hebt...

Plaats even wat fotootjes van je J7!

In ieder geval hééééél veel plezier ermee!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mark » 29 dec 2005, 00:55

Zie ook nog even de laatste post in deze (stokoude!, nr. 7) topic, over de plek en typering van motornummer: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor tu » 29 dec 2005, 19:42

Alvast bedankt voor de enthousiaste reacties tot zover!
Dan volgt nu meer voer voor de liefhebbers:
Het gaat om een uitvoering met 2 schuifdeuren voor (waarvan alleen de bestuurderskant van buiten afsluitbaar is) en zonder zijschuifdeur met achter 2 grote deuren. Als je aan de voorkant bij het voorwiel onder de auto ligt zie ik geen remschijf waaruit ik moet concluderen dat de wagen uitgevoerd is met rondom trommels?
De koplampen zijn van Cibie, de koplampranden zijn niet verchroomd. De richtingaanwijzers voor en achter zijn oranje ipv wit. Hij heeft het oude dashboard met het kontaktslot rechts, aan het uiteinde van de deurketting zit een bolletje. Golfjes of knobbeltjes heb ik op de motorkap nog niet kunnen ontdekken. Het reservewiel zit achter de bestuurdersstoel geplaatst. Op het kenteken wordt het type aangeduid met J7F.
Foto's volgen later nog.
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

Berichtdoor Jeetje » 29 dec 2005, 19:54

Type 1 dus...

Dan heb je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid rondom trommels!

Heb je het remvloeistofreservoir aan de binnenzijde (aan de bestuurderszijde bij het voeteneinde), of aan de buitenkant (achter de motorkap)?

Ik binnenkort even wat J7 info inscannen en plaatsen. Dan kun je zelf even nagaan wat je precies voor J7 hebt!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor tu » 29 dec 2005, 20:21

Kijk, daar heb ik nou echt wat aan: een enthousiaste liefhebber!
Het remvloeistofreservoir zit aan de binnenkant. Ben erg benieuwd naar de info, dat moet haast wel zeker beloond worden met wat mooie plaatjes van onze bus!
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

Berichtdoor Jeetje » 29 dec 2005, 21:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk heb je hier wat aan...

Het zijn scans van (toch al) onduidelijke fotokopietjes, maar niettemin.

Groetjes,

Antoine

Afbeelding
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor tu » 30 dec 2005, 22:33

heel interessante kost zo in deze donkere dagen. Volgens het schema correspondeert mijn chassisnummer met het type J7F maar dan moet deze bus wel een flinke tijd bij de dealer hebben staan pronken voordat hij bij verkoop op kenteken gezet is! En dan ook waar vind je of het gaat om een pz10 of pz20 etc, ja het blijft nog flink spannend op deze manier.
By the way, ik weet nog ff niet hoe ik een fotootje moet plaatsen.
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten