uitmuntende J7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

uitmuntende J7

Berichtdoor tu » 30 dec 2005, 23:56

Voor de mensen die op zoek zijn naar een echt veelbelovende bus met echt weinig kilometers op de teller, ga eens naar http://www.classicjaap.nl. Niet goedkoop maar wel veelbelovend!
Wat is eigenllijk veel geld voor een goede J7?
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

Berichtdoor Jeetje » 31 dec 2005, 14:08

Da's weer een lastige vraag...

Een goede J7 vinden, is niet zo eenvoudig; vooral eentje waar de roestduivel (nog) geen grip op heeft. Dáár gaat het bij een J7 met name om: hoe issie carrosserieel? Zo'n carrosserie weer strak maken (en laten spuiten) is namelijk het duurst en bepaalt grotendeels de waarde van zo'n J7.

De prijzen voor de J7 zitten duidelijk in de lift (en da's mooi :wink: ). De J7 wordt de laatste jaren steeds meer beschouwd als een echte klassieker; een klassiekerstatus die bijvoorbeeld de Citroën HY, de Renault Estafette en de VW Transporter (type 1 en 2) al hebben.

Dat brengt ook met zich dat er steeds meer liefhebbers zijn voor de J7 en aangezien de voorraad goede J7's steeds kleiner wordt (ook in Frankrijk) ontstaat door de marktwerking (stijgende vraag en minder aanbod) een hogere prijs...

10 jaar geleden kocht je een goede J7 voor zo'n fl. 2.000,00. Een slechte kon je veelal (voor onderdelen) voor zo''n fl. 250,00 á fl 500,00 meenemen en zó slecht (technisch) waren die busjes vaak niet.

Qua prijs voor een goede J7 is er op dit moment (nog) geen verschil tussen een vroeg type (met het oude dash en de trommels rondom) en een nieuw(er) type. Ook de uitvoering maakt (nog) niet zoveel uit (een verlengde of verhoogde hoef niet perse meer te kosten dan een 'gewone')

Schuifdeuren voor (hetgeen zo karakteristiek is voor de J7) kunnen wel voor de liefhebbers een ietsjepietsje meer waard zijn, maar dan praat je over niet heel erg veel meer (wellicht een paar honderd euro)...

Voor een goede, (vrijwel) roestvrije J7 en in technisch goede staat verkerend betaal je tegenwoordig al gauw 4.000 euro...

Voor een hele goede J7 kan de prijs vervolgens al behoorlijk hoger zijn.

Ons busje is bijvoorbeeld (wel inclusief de camper-inbouw) op 10.000 euro getaxeerd (en dat is exclusief de luifel; die nog eens voor 1.000 euro is meeverzekerd). Ik kan je wel vertellen dat ons busje voor deze 11.000 euro NIET te koop is!

Overigens zie ik nergens een prijs voor dat busje bij classicjaap staan... Wat is zijn vraagprijs?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor tu » 02 jan 2006, 12:56

5400 zonder kenteken en met kenteken ongeveer 1000 extra.
tu
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 04 dec 2005, 12:44

Berichtdoor Jeetje » 02 jan 2006, 13:10

Da's een beste prijs, inderdaad! :-|

Maar als het een hele goede is, is dat misschien wel verdedigbaar.
En volgens mij is het inderdaad een zeer goed exemplaar:
Afbeelding

Alleen jammer dattie geen zijschuifdeur heeft! Dat is toch wel een handige optie (niet alleen als je 'm als camper gaat inrichten, maar ook als je 'm als bestelauto gaat gebruiken).

Ik vind de kleur van deze J7 trouwens wel helemaal goed: Beige Céramique. Dat is wat geler/bruiner dan dat grauw/grijs-witte dat je ook vaak ziet.

Het is volgens mij trouwens een 'late' type 1: Hij heeft niet de aluminium ramen in de voorportieren, maar het ingelaste stijltje. Als dit busje dan ook nog het oude dashboard heeft (waar ik wel vanuit ga), zou dat wel toch wel heel fraai zijn. Gezien de naafdop bij de vooras heeft ook deze J7 nog tommels aan de voorzijde. Bovendien heeft deze op de voorkant aan de onderzijde van de motorkap nog de twee 'nokjes' (die over een bobbel heenvallen) en ook dat duidt op een type 1.

Onlangs stond ook een J7 uit Zwitserland te koop (ook in deze kleur). Die was nog volledig als verbindingswagen (voor het Rode Kruis?) ingericht. Die was ook best prijzig; ik dacht zo'n € 8.000,00...

Bovendien vind ík het niet erg als de prijzen voor goede J7 hoger worden... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JeeZeven4Fun » 02 jan 2006, 18:07

Ha! Dit is exact het type J7 dat ik heb. Alleen is in mijn bus inmiddels behoorlijk gezaagd. Met name om er zijramen in te zetten. Verder is de kleur hetzelfde (maar niet voor lang). Mijn bus heeft dezelfde naven voor en ook de gril heeft bevestigingen die over de nokjes heen gaat. Mijn bus is uit 1975 en heeft schijfremmen.

Wat je voor een busje over moet hebben hangt er denk ik ook vanaf wat je er mee wilt doen en wat je er aan kunt doen of zie ik dat verkeerd?
In mijn busje zit bijvoorbeeld nog wat schuur en schilderwerk, maar is wel compleet. Motorisch en technisch istie in orde en ook de APK was geen probleem. Een extra motor en versnellingsbak erbij helpt soms ook nog wel? Kun je er dan 2500,- voor vragen?

Groetjes en de beste wensen voor 2006!
Dennis
HAHA, mijn duc past in me J7!!!!!!
JeeZeven4Fun
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 07 jun 2005, 22:19
Woonplaats: Alkmaar


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 201D en 13 gasten