hoe een carburateur reinigen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

hoe een carburateur reinigen

Berichtdoor Niek020 » 03 jan 2006, 21:07

hoi Forumleden,
Ik( grote kl@@tzak :oops: )heb te ver doorgereden met een tamelijk lege tank( mijn bezinemeter is niet helemaal 100%).
Ik wist van de ontrouwbare bezinemeter,dus :oops: :oops: :oops:
Dus de motor draait onregelmatig en hort en stoot,tja,een vuile carburateur :?
Ik heb dit nog nooit bij de hand gehad,ben redelijk handig(geworden),maar hoe moet je nu een carburateur reinigen?
Kan je een flesje(welk merk,en hoe heet het?)kopen,de inhoud in de carburateur gieten.e.d.? dus niets demonteren?
Of zie ik het te"mooi"?
Demonteren?(ik hoop van niet)
Ik heb weleens gelezen: inhoud flesje in carburateur gieten.....ehh en klaar? :shock:
Graag ontvang ik adviezen,hoe en wat,en graag wat voor middel ik moet gebruiken om de carburateur te cleanen
het betreft mijn 404 uit 1973.dit ter info
Groetjes Niek
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Kees » 03 jan 2006, 21:38

Toch maar even uit elkaar schroeven, in elk geval de vlotterkamer, daar ligt vaak een hoop troep onderin, kun je doen met de carburateur nog in de auto. Doorblazen met wat lucht (voorzichtig) en een benzinefilter monteren! Bij mijn auto kwam er steeds vuil tussen de vlotternaald waardoor de vlotterkamer overliep. (Rij eigenlijk alleen op gas dus de carburateur wordt niet vaak gebruikt op benzine).
Een filter deed wonderen.
groeten van Kees
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Niek020 » 03 jan 2006, 23:07

Hoi Kees,Bedankt voor je duidelijke advies :D ,ik neem het ter harte en ga donderdag effe aan de bak!!
Ik hou je op de hoogte

Groetjes Niek
Niek020
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 23 mei 2004, 16:10
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten