Nog verkouden dus ik blijf links posten

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nog verkouden dus ik blijf links posten

Berichtdoor wowo » 03 jan 2006, 13:47

Verveel me kapot namelijk.
Dit nougat bedrijf heeft 2 mooie Pug's in dienst, waaronder deze Q3A die ik nooit eerder heb gezien;
Afbeelding

http://perso.wanadoo.fr/nationale7/anci ... nes10.html
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor PEUG_FAN » 03 jan 2006, 20:20

deze 203 ziet er ook zeer mooi uit

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
PEUG_FAN
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 15 mei 2004, 20:25
Woonplaats: WOERDEN

Berichtdoor vreugden » 03 jan 2006, 20:32

IK hoop natuurlijk dat je gauw beter wordt. Maar dit soort foto's mag je van mij nog wel blijven posten. :D
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Chris De Backer » 03 jan 2006, 21:50

Prachtig die Q3A, weet iemand wat het verschil is tussen een Q3A en een DMA? Want ze lijken wel heel erg op elkaar.
Wegens plaatsgebrek verzamel ik Peugeot miniaturen.
Onderandere de 504 pick-up Dangel, J7 en 302/402 Darl'mat.
En de thema's Tour de France en Parijs - Dakar
Chris De Backer
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 01 jun 2004, 18:24
Woonplaats: Meerdonk, België

Q3A

Berichtdoor Paul19 » 31 maart 2007, 11:50

De q3a is de voorloper. Ikzelf heb er een uit 1947 met productie nummer 86. In totaal zijn er 4200 gemaakt.
Met de motor van de 203 heeft hij een top van 60 km per uur.
Het belangrijkste verschil met de DMA is het laadvermogen. De Q3a heeft een max totaalgewicht van 3000 kg.
Op dit moment zijn we bezig met de restauratie van dit 60 jaar oude beestje, dat best nog in een goede staat verkeert. De bedoeling is dat hij in de loop van de zomer de weg weer op kan.
Paul19
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 31 maart 2007, 11:30
Woonplaats: Espartignac/Frankrijk

Berichtdoor Cor Rosie » 31 maart 2007, 22:05

Welkom Paul19!

Dat schreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuwt natuurlijk om foto's :!: :!: :!:

FEED ME :!:

Don't make me beg!
:mrgreen:
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Berichtdoor Idranor » 01 apr 2007, 21:17

Ik sluit me bij Cor aan, welkom Paul en heb je foto's? We zijn heel erg benieuwd!
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Paul19 » 02 apr 2007, 10:42

Hopelijk werkt het zo!

Deze foto is van de dag dat hij bij ons aankwam. Chassis in prima staat, de kooi wat roest, maar bijna geen laswerk.
De motor helaas geblokkeerd, maar inmiddels voor de tweede keer in zijn leven gereviseerd.

Ik zal proberen wat foto's bij te voegen van de voortgang.

Weet iemand of er in Nederland een Q3a is en zo ja of deze rijdt?[/img]


Afbeelding
Paul19
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 31 maart 2007, 11:30
Woonplaats: Espartignac/Frankrijk

Berichtdoor wowo » 02 apr 2007, 10:49

Je moet direct naar het plaatje linken;
Afbeelding

gaaf ding!
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Cor Rosie » 02 apr 2007, 13:10

Erg gaaf apparaat!

Is dit niet de voorloper van de befaamde "nez-de-couchon" (D4B)?

Het moet werelds zijn om daarmee over het platteland van Frankrijk te tuffen.

Is dit de originele kleur en hou je die kleur?

En: natuurlijk zijn meer (voortgangs) foto's altijd welkom, daar is zo'n forum ten slotte (ook) voor.
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Berichtdoor Paul19 » 03 apr 2007, 08:58

Goedemorgen Nederland,

Inderdaad het is de voorloper. Qua uiterlijk is er niet veel verschil, maar hij is te herkennen aan andere achterspatborden.

Ons beestje heeft waarschijnlijk in eerste instantie zijn militaire dienstplicht vervult. Onder de huidige kleur zit legergroen.
Ook is het waarschijnlijk omdat het kenteken veel later is afgegeven dan de productie van de auto doet verwachten. Met productienummer 86 is het een van de eerste geweest, maar het kenteken is van bijna een jaar na aanvang productie.
Wat hij de rest van zijn leven heeft gedaan is (nog) niet bekend.

Gisteravond id het motorblok weer bijna helemaal in elkaar gezet, dus binnen enkele dagen kunnen we kijken of het wil lopen.
Grootste probleem is het afstellen van de distributieketting. In de boeken wordt verwezen naar een speciaal gereedschap en dat hebben we natuurlijk niet! Heeft iemand al een keer een ketting vervangen of een blok gereviseerd en kan die me vertellen hoe de ketting op tijd te krijgen?

Paul
Paul19
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 31 maart 2007, 11:30
Woonplaats: Espartignac/Frankrijk

Berichtdoor Chris De Backer » 04 apr 2007, 16:57

Prachtig gewoon... ben benieuwd naar de rest van de foto's.
En ben weer iets wijzer geworden. Bij mij blijft het bij enkele miniaturen van de DMA
Wegens plaatsgebrek verzamel ik Peugeot miniaturen.
Onderandere de 504 pick-up Dangel, J7 en 302/402 Darl'mat.
En de thema's Tour de France en Parijs - Dakar
Chris De Backer
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 01 jun 2004, 18:24
Woonplaats: Meerdonk, België

Berichtdoor Idranor » 05 apr 2007, 12:57

Heel erg mooi! Houd je m ook in deze kleur?
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Zoon van Paul19 » 08 apr 2007, 20:56

nee, hij wordt gif groen

mijn vader vind het olijf groen....

:mrgreen:
Zoon van Paul19
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 02 apr 2007, 19:30
Woonplaats: het wilde westen


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten