Omdat de remleiding van cabine naar remkrachtbegrenzer een roestig klemmetje deelt met de oude vieze benzineslangen (aanvoer en retour) en omdat de tankmeter het niet doet, en wat extra tijd er ook nog wel bij kan, heb ik de hele zooi toch maar los gemaakt. Ik wil bovendien niet met verstopte brandstofvoorziening stil komen te staan.
Vlotter er maar eens uit:
Ik mat geen weerstand, dus het ding voorzichting open gemaakt.
Hij zat helemaal vol met gom, en toen ik dat helemaal schoon had, mat ik weer iets.
Het asje waar de drijver aan zit, moet contact maken met de beugel waar hij in beweegt,
ik vermoed dat het daar mis was.
Het rubber ringetje tussen vlotter en tank ingesmeerd met een beetje lecwec, wordt ie weer wat dikker van. Goede tip van Harrie.
Dit zag er natuurlijk niet uit:
Dus alles uit elkaar, schoonmaken, ontroesten, en RX-en.Nieuwe ophang boutjes/rubbers, de oude waren aan het scheuren.
De nieuw hebben geen ronde maar 6-kantige rubbers, ideaal, dat is nog eens een verbetering.
Na getwijfel er toch maar voor gekozen om de tank eruit te halen. Gelukkig maar!
Wat een troep heb ik er uit gehaald, na goed drogen en ontwasemen ( was een beetje bang voor brand) met pijpenragers en de stofzuiger er in.
Ik zie er van af om de tank te coaten, omdat hij er nu van binnen prima uitziet.
De oude benzine gebruik ik ipv terpetine die bijna op is, want die gooi ik er niet meer in terug.
Van fijne vent Harrie heb ik een nieuw voorfilter gekregen, het fijnfilter heb ik er bij gekocht.
Even een proefopstelling en een compolatie voor de foto gemaakt:
Oude en nieuwe filters naast elkaar. Extra klein stukje slang aan de accumulator, zodat vocht daar iets minder snel bij komt.
Vanuit de tank komt eerst het voorfilter, via het hoekje naar de pomp, dan accumulator, dan het fijnfilter.
Het fijnfilter zit met een banjobout aan de leiding naar voren.
Als je de beugel v/h fijnfilter, het hoekje aan de pomp, de + en - draad, de banjobout tussen fijnfilter en leiding loshaalt, kun je de hele handel er onder uit halen als je het fijnfilter even over de draagarm tilt.
Nu kon ik ook bij het stukje roestige retourleiding. Die is langer dan de aanvoer en buigt over de traverse heen. Nu kon ik er goed bij, ontroesten en meerdere lagen RX. Gelukkig was het nog te redden, en heb ik er geen stuk van af hoeven te zagen. Hier zit een stukje 8mm slang van 73cm op, die heb ik iets langer gehouden.
Aanvoer slang 12mm was 103cm lang, ik heb er 110cm van gemaakt, dan kan ik gemakkelijker het voorfilter vernieuwen. Die hangt boven de traverse, en die kan ik nu een stukje naar voren trekken als ik er aan moet.
Rest nog de manchet tussen tank en vulhals. Die wordt wat slechter, en daarvoor zoek ik onvindbare vervanging, dus maar repareren met benzinebestendige kit.
Niets over te vinden....PU-kit schijnt te werken, maar is er niet specifiek voor gemaakt. Iemand tips?