Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door BertPleizier » 05 jan 2006, 01:02
Hallo,
In de Peugeot 405 van mijn vader gaat de bediening van de koppeling naar mijn idee erg zwaar. Mijn vader daarintegen vind een "slappe" koppeling niks.
Bij een beurt zegt mijn vader ook altijd dat alles zo strak mogelijk afgesteld moet worden, dus ik gok dat het hier mee te maken hefet.
Kan je de koppeling instellen qua soepelheid? Of hoort dit bij dit model zo?
-
BertPleizier
-
- Berichten: 141
- Geregistreerd: 17 okt 2005, 22:56
door Edzo » 05 jan 2006, 01:37
over het algemeen moet je flink trappen bij een 405, is dus niets bijzonders......
groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
-
Edzo
-
- Berichten: 2847
- Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
- Woonplaats: prov. Groningen
door BertPleizier » 05 jan 2006, 01:41
Hallo,
Ok, bedankt voor je antwoord.
In het begin, toen ik net mijn rijbewijs had, was het enorm wennen. Niet alleen hard intrappen, ook tijdens het omhoog komen moet je flink terugduwen, omdat hij anders te snel opkomt.
-
BertPleizier
-
- Berichten: 141
- Geregistreerd: 17 okt 2005, 22:56
door Edzo » 05 jan 2006, 02:27
Ja dat klopt....heb zelf 2 jaar in een 405 gereden, en ook wel aan veel andere gesleuteld.
Je went er wel aan.....alleen voor rood licht wachten in z'n 1 kan redelijk verzuring in je linkerkuit veroorzaken.
groeten, Edzo
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
-
Edzo
-
- Berichten: 2847
- Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
- Woonplaats: prov. Groningen
door pEus » 05 jan 2006, 09:54
In 1993 kocht ik een gebruikte 405 break GRD uit 1990.
Ook ik herriner me nog goed dat de koppeling erg zwaar was.
Ze hebben mij toen wel wijsgemaakt dat het alleen bij diesels
voorkwam.
Groet,
Eugène
-
pEus
-
- Berichten: 1775
- Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
- Woonplaats: Waalwijk
door BertPleizier » 06 jan 2006, 00:05
Mijn moeder heeft een Daewoo Matiz, en die heeft een veel slappere koppeling. Iets wat ik persoonlijk prettiger vind (mag misschien wel iets minder slap, maargoed).
In Nederland is het nog goed te doen met een zware koppeling, maar tijdens de vakantie in Oostenrijk is het met al die bergen wel handig als je tijdens de hellingsproef goed met de koppeling kan werken. Dat is dan een vrij essentieel onderdeel
van het rijden. In het begin sloeg ie vaker af dan dat de auto vloeiend wegreed.
-
BertPleizier
-
- Berichten: 141
- Geregistreerd: 17 okt 2005, 22:56
door Joliet Jake Blues » 06 jan 2006, 00:58
Bij mijn 305's gaat ie ook lood-zwaar
Maar het went wel
En idd stilstaan met ingetrapte koppeling is echt krachttraining vaar je linker been
je kunt natuurijk proberen om de kabel en draaipunt van de koppeling te smeren, dat ga ik binnenkort ook ff doen ik moet toch de koppeling ff afstellen.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
-
Joliet Jake Blues
-
- Berichten: 1685
- Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
- Woonplaats: Maasbommel
door jon » 06 jan 2006, 12:15
Toen een collega in m'n 205 dturbo reed, vond hij de koppeling ook zwaar gaan. Ik wist niet beter. Het is dus net wat je gewend bent. Maar dat die diesels zwaar koppelen komt dus vaker voor.
Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
-
jon
-
- Berichten: 1772
- Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
- Woonplaats: Achterhook
-
door Edzo » 06 jan 2006, 12:34
.....kan ik alleen maar bevestigen, Jon. Die van mij gaat ook redelijk zwaar, alhoewel ietsje minder als die in m'n oude 405.......
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
-
Edzo
-
- Berichten: 2847
- Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
- Woonplaats: prov. Groningen
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten