Het 304tje wat op marktplaats stond maar aan me voorbij laten gaan
heb m'n handen al vol aan dit gebakje
De vrije zaterdag besteed aan verdere afbraak van de auto, motor er uit gehaald, achterschermen er af en het hele ding schoongemaakt met de hogedrukspuit. Eigenlijk zouden de voorschermen er ook af moeten maar voorlopig wacht ik daar mee. Nu is goed zichtbaar waar de ellende zit aan de carrosserie en heb ik ook een goed plaatje van wat er nog moet gebeuren aan de techniek.
Eerst maar de techniek.....
-remmerij is voor zo goed al nieuw, achter bruikbaar. wel moeten er een aantal remleidingen vervangen worden.
-voorwiel ophanging vraagt werk. Jan heeft al het één en ander gedaan aan het stuurhuis, da's wel klaar. Het subframe is daarbij ook vervangen maar moet er weer onder uit. De roest bescherming is niet 100% , als ik 't zo laat kan de hele grap over 2 jaar opnieuw. Linker aandrijfas is kapot, 1 stofhoes gescheurd en 1 gewricht draait niet lekker. Linker wiellager is ook dubieus, dus vervangen. Voor de zekerheid en het is toch al half los gaan de veerpoten ook door de mangel.
-de motor moet nagekeken, ik meen dat Risky de voetpakkingen van het blok had vervangen ?
-achterwiel ophanging ....tjah ...Op het eerste gezicht lijkt 't wel goed. Veerpoten er onder uit en nakijken als ik aan het lassen toe ben.
-Benzinetank vertrouw ik niet, waarom zit er een dik filter voor de carburator? staat niet op de onderdelentekening.... en er zit roest op de tank....
Carrosserie....De grootste kopzorg
-het losse plaatwerk: voorschermen zijn niet roestvrij en deukerig, portieren hebben roest aan de onderzijde,,buitendorpels zijn opknapbaar. De achterschermen liggen al in de bak, die zijn verrot. Motor- en achterklep zijn bruikbaar. een plaatje van een auto gaat 't nooit meer worden dus ik denk dat ik er maar het beste van ga maken, wel moet ik andere achterschermen hebben....wie?
-binnenschermen voor hebben wat roestige punten maar met wat fantasie is dat nog wel te redden. Zelfde gaat op voor de binnendorpels.In de bodem zit links en rechts ter hoogte van de B-stijl rottigheid, moet nieuw stuk in.
-Komen we aan de kont
Net zoals destijds bij m'n 204 break zit daar de echte ellende. Schokbrekerkolommen verrot, links en rechtsachter in de kofferhoeken 2 gaten, de bovenste kokers in de binnenschermen achter zijn krokant en ook het plaatdeel achter de achterlichten.De slotplaten (billen) hebben wat roest maar is op te lossen. de achterkoker met daar op geschroefd de snor is redelijk hard maar vraagt aandacht. Het plaatwerk rondom de achteras bevestiging ziet er nog goed uit maar hou m'n hart vast voor het moment dat ik die as er onder uit schroef
Dussss.....Bijna niks aan de auto is zonder werk
wel wat ruig voor een "winterprutsklusje" . Het technische deel is mooi voor de donkere avonden. Het plaatwerkdeel baart zorgen, vooral de hoeveelheid werk. Als ik 't een beetje netjes wil doen gaan er de nodige uren laswerk in zitten. Behandeling van het overige plaatwerk tegen (verdere) roest ook. En dan nog de lak,vanwege het kostenplaatje gaat spuiten 'm niet worden, dat staat wel vast.
En dan nu de plaatjes...
Startpunt vanochtend
motor in de touwen
linker achterkant, valt nog enigzins mee, bovenste koker is krokant.
rechter achterkant, ook weer die koker maar nu verder door naar beneden in de hoek onder ook door gerot. Tank bovenkant is dubieus.
nog een keer de schokbrekerkolommen
bodem onder B-stijl
kofferbakhoek
einde oefening voor vandaag
En weer twijfel, wat nu???? doorgaan of gewoon stoppen en naar een beter breakje uitkijken??? GRAAG uw objektieve mening !!!!!!