Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
305 friesland schreef:Leuke foto,s , zo te zien echt een belevenis om dit zo in het binnenland te vinden.
Maar nou nog muziek uit het motortje zien te krijgen ,vind ik nog het leukste van het hele gebeuren zo,n ding weer tot leven te wekken.
Maar gaat vast lukken en zo niet dan wil ik je wel een keer helpen alleen zijn we dan vanaf nu wel 2 weken verder eerder geen tijd.
A.B.203 schreef:Mooi avontuur en prachtige beelden Abe, ze geven heel mooi de herkomst van het voertuig aan. Ja nu kan je echt aan de slag, twee auto's en meerdere motoren, dat gaat zeker lukken, succes !
305 friesland schreef:Het verhaal van jou over de startmotor heb ik even gekeken bij de 203 ,hij moet met een accu er op altijd willen starten ook zonder contact want de kabel loopt rechtstreeks naar de startmotor en door de hevel te bedienen schakel je gewoon mechanisch de contactbrug in.
Ik denk dat de borstels vast zitten en daardoor dus gewoon niet draait.
305 friesland schreef:Is de zelfde als op de 203 ,die heb ik vandaag ook even los gehad maar krijg hem niet aan het draaien op een of andere manier , neemt ook weinig stroom en borstels zijn los nu ,ik denk een overgangsweerstand in de veldwikkeling ,ik hoop dat die van jou het wel gaat doen, en anders die van de sedan er maar even op.
305 friesland schreef:Zelfde achterkant in de cabine als de mijne .
Ben benieuwd of hij volgende week wil lopen ,beetje wd 40 op de contactschakelaar kan ook wel helpen ,soms maken deze geen contact na lange stilstand.
305 friesland schreef:Als ik jou was zou ik de carburateur ook gelijk schoon maken ,dat is zeker weten toch nodig en met een beetje geluk loopt hij dan ook gelijk mooi.
En het opvoerpompje ook gelijk controleren ,contactpuntjes schoon en starten maar.
jacqabe schreef:
Goed idee, zal ik doen. Ervaring met een zenith carburateur?
403diesel schreef:Een beetje; als de acceleratiepomp versleten is kan je beter een andere carb halen. Verder rijkt mijn kennis over deze Zenith's niet
Dank voor de plaatjes. Zijn idd de originele schotten die aangepast zijn lijkt het.
Het kan zinvol zijn de carterpan er eens onderuit te halen en deze eens goed schoon te maken. Zit vaak nogal wat drab onderin.
Leuke richtingaanwijzers trouwens. Naar vrije interpretatie van de 203? Beetje hoog gemonteerd
RondeB schreef:Die Zenith's vond ik ondingen.... Ik had op m'n 403 commerciale '57 er origineel 1 op zitten die ik na een paar weken snel vervangen heb voor een Solex.Begon al met het veel moeilijker/onnauwkeuriger afstellen......Verder veel last van bevriezen bij temperaturen tussen 0-5 graden, bij mij en een andere 403 van een vriendje de vlotters lek en onderdelen waren (toen) amper verkrijgbaar. Met de solex had ik 6 jaar lang dagelijks gebruiken nooit problemen.
403diesel schreef:Voor zover ik heb uitgevogeld is het voor 1300 en 1500 hetzelfde. Ik heb wel begrepen dat er modellen met en zonder verwarming zijn. Een pickup zal wellicht zonder zijn?
solex carbs zijn in lelystad nieuw verkrijgbaar tegen naar mijn idee zeer schappelijke prijzen.
403diesel schreef:Ja, sproeiers zijn idd anders. Verder hetzelfde.
Verwarming gaat de problemen van bevriezing wat tegen.
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten