Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie
colin schreef: maar dat komt omdat de inlaat slang van luchtmassameter naar turbo afgebrokkelt is dus de meting klopt niet waarschijnlijk. momenteel een andere aan het zoeken.
colin schreef:nou even een update,
ik heb de turbo gemonteerd, en achteremmen gangbaar gemaakt. vloeistoffen gevuld en rond gereden, hij loopt nog niet lekker maar dat komt omdat de inlaat slang van luchtmassameter naar turbo afgebrokkelt is dus de meting klopt niet waarschijnlijk. momenteel een andere aan het zoeken. of iets creatiefs maken denk ik. na het rondje rijden heb ik nog meer zin om hem door de keuring te jagen en zondags te rijden. ow ja het schuifdak zou niet werken, schakelaar losgehaald en achtergekomen dat de stekker los zat. vast gemaakt en......... ja hoor het schuifdak werkt gewoon !!! (komt volgens mij niet zo vaak voor dat ze nog werken haha)
janbachee schreef:180 pk is voor een 21 jarige toch vaak net iets te veel uitdaging wat slecht kan aflopen...
colin schreef:2de hands turbo is binnen , als het goed is zaterdag monteren:P
404noir schreef:colin schreef:2de hands turbo is binnen , als het goed is zaterdag monteren:P
Mooie 505turbo!
Ik zou die oude turbo wel bewaren, vaak zijn op Ebay wel doe-het-zelf revisie kitjes te koop.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=turbo+rebuild+kit&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1311.R2.TR2.TRC0.A0.H0.Xturbo+rebuild+kit+T3.TRS0&_nkw=t3+turbo+rebuild+kit&_sacat=0
Daar zitten dan o.a. de bronzen lagerbusjes in en het trustlagertje.
Ik heb zelf ooit met zo'n kitje een Sierra Garrett T3 gereviseerd en dat werkte prima. Ik heb toen wel voordat ik het compressorwiel los nam even heel goed gemarkeerd hoe deze er t.o.v. de as op had gezeten. Dit i.v.m. de balans van de as en impellor wielen.
colin schreef:Ja is nogsteeds in mijn bezit. Al wat dingen aan gedaan maar nogsteeds wachtende op keuren. Maar voorlopig lekker droog en warm in mijn schuur
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten