Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door EH Autoservice » 24 nov 2015, 11:30
Rond rijden met een dergelijk "koude" motor is zeer slecht op langere duur !
Thermostaat zit aan de bovenzijde van de motor , achter een redelijk complex waterhuis , wat zich tussen de 2 cylinderbanken in bevindt
Best een aardige klus om bij te komen !
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
-
EH Autoservice
-
- Berichten: 1015
- Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
- Woonplaats: Zierikzee
-
door gvdaa » 25 nov 2015, 11:09
Dus dit is het thermostaathuis?
https://picasaweb.google.com/1138624096 ... 6574230546Dat dien ik dus helemaal te verwijderen (stuk of tien bouten), of alleen het onderste deel? Dan kan ik het best vantevoren nieuwe pakkingen bestellen, of niet?
-
gvdaa
-
- Berichten: 150
- Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37
door EH Autoservice » 25 nov 2015, 11:45
Thermostaat zit achter de onderste behuizing :
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
-
EH Autoservice
-
- Berichten: 1015
- Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
- Woonplaats: Zierikzee
-
door gvdaa » 25 nov 2015, 11:51
Dank. Dat moet lukken. Heb ik nieuwe pakkingen nodig, denk je. Of lukt het met de oude, of vloeibare pakking?
-
gvdaa
-
- Berichten: 150
- Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37
door EH Autoservice » 25 nov 2015, 15:28
Oude , in combinatie met vloeibaar , werkt zeker
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
-
EH Autoservice
-
- Berichten: 1015
- Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
- Woonplaats: Zierikzee
-
door gvdaa » 25 nov 2015, 18:00
Heb hem eraf (van de oude 607). Was inderdaad geen makkelijke klus.
(Brembo's zijn ook gedemonteerd -breng ik een keer langs!)
-
gvdaa
-
- Berichten: 150
- Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37
door gvdaa » 14 sep 2016, 16:07
Weer kapotte bobine. Nummer 6 volgens computer. Dat is de achterste rij aan de distributiekant?
-
gvdaa
-
- Berichten: 150
- Geregistreerd: 24 sep 2006, 16:37
door 404noir » 28 sep 2016, 11:22
troost je met de gedachte dat VAG auto's en Volvo's er ook last van hebben... en andere merken waarschijnlijk ook.
Het punt is gewoon dat die pen bobines bloedheet worden daar bovenop de cilinderkop. Daar kunnen ze zeker op de langere termijn niet goed tegen.
-
404noir
-
- Berichten: 602
- Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30
door PRV205 » 21 okt 2016, 18:36
Volvo ?
K,heb gelukkig maar 1 Bobine op m,n V6 ( B280E )
Groet,n ûût Epe
-
PRV205
-
- Berichten: 97
- Geregistreerd: 28 dec 2012, 19:18
door EH Autoservice » 21 okt 2016, 20:36
Voordeel van 1 bobine is dat als deze er mee stopt , je dan ook gelijk geen meter meer vooruit komt
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
-
EH Autoservice
-
- Berichten: 1015
- Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
- Woonplaats: Zierikzee
-
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten