door Brownie » 06 jun 2016, 21:31
Misschien, maar zou hij dan niet een beetje vermogen verliezen of wat gaan pruttelen. Ik heb ook al een aantal keren gehad dat hij niet een kortstondig schokje gaf, maar gewoon wegviel tot ik in snelheid van 120 naar 70 was gezakt en toen weer full power oppakte.
Ik ben inmiddels wel een stukje verder, helaas niet echt dichter bij de oplossing. De bobine krijgt gewoon stroom, ook tijdens het wegvallen van de aandrijving (Lampje, geschakeld tussen bobine +/15 en massa blijft aan). Bobine heb ik inmiddels ook vervangen, dus zou goed moeten zijn, maar het effect is nog identiek aanwezig.
Hiermee wou ik het elektrisch circuit van de ontsteking uitsluiten. Het enige wat zou overblijven is de kabel van bobine naar verdeler, maar dat lijkt me onwaarchijnlijk met alleen klachten bij hoge snelheden.
Iets anders waar ik aan ging denken is de luchttoevoer. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar ik heb in elk geval een luchtmassameter volgens mij waar ook wat draadjes en dus sensors inzitten. Feitelijk wordt hiermee het toerental geregeld toch? Zou het kunnen dat een klep dichtslaat bij een gammele sensoren en/of contactjes? Bij 3000-4000 toeren heeft de motor natuurlijk heel wat lucht nodig, dus zal je eerder effect zien misschien?
Anders kom ik toch bij de brandstofinjectie uit, maar waar ik dan zou moeten zoeken zou ik niet weten. Brandstoffilter is in elk geval recent vervangen, maar kan deze effecten ook niet verklaren lijkt me.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005