Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
jacqabe schreef:Ik heb gisteren een kleine wisselstroomdynamo van 35 Ampère gemonteerd bij mijn pickup. Past precies op de originele steun op het motorblok en de steun om de snaar te stellen heb ik andersom gezet waardoor deze beter past. De originele dynamo zit met een M12 bout gemonteerd terwijl de wisselstroomdynamo met een M8 gemonteerd moet worden. Dit heb ik opgelost door de de grotere gaten in het blok op te vullen met twee busjes waardoor de M8 goed opgesloten zit. Vanochtend een lampje geplaatst in het dashbord op de plek waar de sedan het knipperlicht controlelampje zit voor de D+ en een rechtstreekse draad getrokken van B+ naar startmotor. De ampèremeter werkt alleen nog maar met ontladen. Al met al een goed uurtje werk omdat het eigenlijk plug en play is. Moet alleen nog een iets kleinere v-snaar halen omdat de poelie van de wiaaelstroom iets kleiner is.
peugeauto schreef:Je dynamo moet nog iets naar achter , je snaar ligt niet in lijn
A.B.203 schreef:Ga je nog versiering aanbregen of hijs je alleen de Friese vlag?
haagcaab schreef:ik wil dezelfde actie doen omdat mijn gelijkstroom bijna geen stroom afgeeft. Kun je na het inbouwen voor wat betreft het technische gedeelte volstaan met het overzetten van de drie draden of moet je iets doen met de stroomverdeler(die geen functie meer heeft)?
Ik hoor graag!
Joost
A.B.203 schreef:Joost, meestal ligt de fout bij de spanningsregelaar. Het is natuurlijk te meten of de dynamo elektra produceert en of de regelaar dat op juiste wijze via de amperemeter doorgeeft aan accu. Het is erg lastig om die oude spanning regelaars fatsoenlijk af te stellen
In het magazijn van APH zijn elektronische spanningsregelaars te koop, deze nieuwe techniek is in het oude kastje gebouwd en het werkt goed. Wil je voor origineel gaan is dit de oplossing. Natuurlijk moet een gelijkstroomdynamo af en toe worden nagekeken. De elektra produktie is net voldoende, niet meer dan dat. Een wisselstroomdynamo levert veel meer elektra en doet dat ook heel snel bovendien is de regelaar erin gebouwd. Het is niet echt moeilijk om over te gaan op een wisselstroomdynamo maar als je niet goed thuis bent in auto elektra is het al snel lastig, in dat geval kan je vragen of de leverancier hem voor je erin zet. Garagehouder en Peugeot-man Edward van Santen in Ravenstein heeft een passende oplossing. Abe is zelf gaan onderzoeken en combineren met ook een perfect eindresultaat.
A.B.203 schreef:Het rode lampje is volgens mij bij een wisselstroomdynamo inderdaad een storingsmelder. Als het lampje onder het rijden gaat branden laadt de dynamo niet.
transportert2 schreef:Ook moet ik zien of er een laadstroom lampje in het dashboard zit.
Weet iemand dit zo te zeggen?
. Jw
transportert2 schreef:Maar ik neem aan dat de foto van de teller unit van jouw wagen is?
De tellerunit welke in de 404 zit ziet er precies zo uit.
Rechtsboven is van de knipperlichten neem ik aan brand groen.
Links onder de felle rode is je dynamo?? er staat iets van danger bij?of is dit de olie druk?
En rechts onder is de voltmeter?
Jw
Keer terug naar 403, 203 en ouder
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten