Alles in en om het motorblok, oliepomp, waterpomp, brandstofpomp, carburatie, injectie, riemen, snaren, filters, slangen, uitlaat etc.
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door nhuijdts » 11 aug 2017, 19:00
beste kenners.
ik heb sinds kort het volgende probleem.
mijn 207 sportium uit 2011. 1.4 16v heeft last van een vreemde ratel/tik. deze lijkt uit de kop te komen. een olie wissel en goedje tbv de klepstoters etc heeft niet geholpen.
video:
https://youtu.be/iM2VXPWtfZo
-
nhuijdts
-
- Berichten: 2
- Geregistreerd: 11 aug 2017, 18:51
door nhuijdts » 11 aug 2017, 23:38
niemand?
-
nhuijdts
-
- Berichten: 2
- Geregistreerd: 11 aug 2017, 18:51
door Tuzzer » 12 aug 2017, 07:54
Ik denk dat je voor technische vragen over nieuwere Peugeots beter een ander forum kunt inschakelen.
Bijvoorbeeld
https://www.peugeot-meeting.nl/forum/.
Hier zitten toch vooral speciaisten op het gebied van klassieke modellen.
Peugeot 306 Cabriolet 2.0 16V automaat Gris Thallium (2000)
-
Tuzzer
-
- Berichten: 25
- Geregistreerd: 25 jul 2017, 07:47
- Woonplaats: Hengelo
door Gilletti » 12 aug 2017, 08:09
Klinkt als versleten nokkenasverstellers. Had hetzelfde aan de hand bij mijn 406 V6.
Ik ken de 1.4 VTi motor echter niet goed dus ik kan dat niet hard maken. Kan ook met de distributieketting te maken hebben.
Sowieso naar laten kijken.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
-
Gilletti
- Moderator
-
- Berichten: 4395
- Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
- Woonplaats: Mijdrecht
door Michael » 12 aug 2017, 10:21
Goedendag ,
Je registreer je om 16.51, stel een vraag en je bent verbaasd dat er een paar uur later nog geen reactie is ?
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
-
Michael
-
- Berichten: 1239
- Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
- Woonplaats: brummen
door jerilo » 12 aug 2017, 17:40
Dit is een 1.4 16v vti motor met distributieketting. Dit soort geluiden zijn via een filmpje altijd lastig te horen en er een diagnose aan te hangen.
Maar als je denkt dat het vanuit de bovenkant komt dan haal je het klepdeksel er toch even af.
Er kan vanalles defect zijn, eerst grondig onderzoek voordat je onterecht dingen gaat vervangen. Op die manier gaat het veel meer kosten.
Wij kunnen de timing met een scope controleren, op deze manier kunnen wij binnen no-time zien of er een timings probleem is.
Heb je geen storing?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
-
jerilo
-
- Berichten: 463
- Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
- Woonplaats: Hoeksche-Waard
Keer terug naar Motor, smeer-, koel-, brandstof- en uitlaatsysteem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten