Zo. We komen steeds verder in het weer op de weg helpen van de 203.
Inmiddels ook al weer wat meer gereden. Nog steeds een hoog olieverbruik en bijbehorende blauwe rook. Maar goed. Waarschijnlijk binnenkort een keer de koppakking vervangen. Hopelijk biedt dat al wat verbetering.
Nu eerst een ander klein probleempje. Ik heb recent de tank vervangen voor een schoner exemplaar (lees. minder roest). Daarbij de vlotter omgezet. Wat me opviel is dat één van de schroefjes (van de drie in totaal) kapot was gedraaid. Deze was dus niet vastgezet. Nu heb ik de auto afgelopen weekend voor het eerst eens volgetankt.. maar al tijdens het tanken van de laatste liters klaterde de benzine er onderuit.. Dan voel je jezelf dus ook lullig. Maar goed. Na het betalen nog een paar seconde gewacht en toen maar weggereden. De motor en de uitlaat waren nog koud dus het meeste zou er wel uitgelekt of verbruikt zijn tegen de tijd dat het warm ging worden. Dat bleek ook zo.
Maar goed. Bij het demonteren van de oude tank en vlotter kon ik me niet herinneren dat er een pakking tussen zat.
Ik denk er nu dus aan om de vlotter weer te demonteren en even te kijken of ik het afgebroken schroefje er met de hand vanuit de onderkant uit krijg. Zo niet, dan gewoon wat vloeibare pakking tussen vlotter en tank te smeren?