door Nanno » 16 nov 2017, 13:06
Je snapt nu waarschijnlijk ook helemaal hoe het systeem werkt, dat is het leuke van zo'n hobby. Waarschijnlijk ligt het inderdaad aan je thermocontact. Om dat te vervangen moet je systeem worden afgetapt. Ik heb geen idee over de staat van je auto, maar meestal is doorspoelen en verse goede koelvloeistof bij zoiets geen overbodige luxe.
Om tot de reparatie te kunnen rijden zou ik de ventilateur, zoals eerder opgemerkt, even vastzetten met de drie boutjes. Of de contacten tijdelijk doorverbinden, maar dat trekt wel onnodig veel stroom. Hoe dan ook: je zit nu een stuk dichter bij de oorzaak. Wel aanpakken of aan laten pakken voordat je de Peugeot intensief gaat gebruiken! Succes, maestro!
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406