Am en Es schreef:De remmen doen het weer... Wat er aan de hand was geen idee...
Ik kon niks vinden en dus heb ik de rem slangen bij de hoofdcilinder los gedraaid, raar systeem trouwens. Zie geen rem leidingen naar achter lopen wel twee naar elk voorwiel. Retour leiding?
De remklauwen hebben een dubbele leiding, ze hebben namelijk twee zuigers per remklauw. deze moeten dus ook allebei afzonderlijk ontlucht worden.
Als je een gescheiden rempotje hebt of twee rempotjes, is het dus zo aangesloten dat het ene rempotje(sgedeelte) op de bovenste zuigers zit en het andere rempotje(sgedeelte) op de andere zuiger. Er is bij een van deze leidingen een T-stuk naar achteren, deze zit volgens mij ergens in de motor ruimte naast de vernellingsbak ofzo als ik me niet vergis.
Am en Es schreef:De hoofdrem cilinder werkt naar behoren en de remmen moeten nu wel ontlucht worden.
Vergeet hierbij niet de veer van de remdrukverdeler bij het achterwiel even los te halen (veer uit de draagarm, lipje bovenaan kwartslag draaien en zo wip je hem eruit. Dan even een lijmklem op de remdrukverdeler zetten. De rede hiervan is dat de remdrukverdeler bij het remmen de toevoer van het remvloeistof afsluit. Met ontluchten kun je dan dus geen vloeistof naar de achterremmen pompen.
Am en Es schreef:Nu heb ik een andere issue, de startmotor moet af en toe geport worden anders doet ie niks. Kan je die cilinder (condensator?.) vervangen.
Mijn advies is om de startmotor naar een startmotor revisie bedrijf te brengen, dan vervangen ze wat nodig en maken hem weer even helemaal fris. dit kost meestal een 70-100 euro.