Het gaat natuurlijk allemaal langzamer dan gedacht maar er zijn inmiddels een aantal dingen gebeurt.
De break is aangekomen en heeft een mooi interieur maar behoorlijk veel roest. Was te verwachten. Er werd los een nieuw voorspatbord, wat stukken dorpel, achterspatbordranden en onderkant spatbord LA bijgeleverd. Moet allemaal vervangen worden. Ben nu op zoek naar twee hele dorpels en de rechter onderkant achterspatbord. Qua buitenkant carrosserie is het dat wel, maar natuurlijk zijn wielkasten en dorpels gaar en krikpunt linksachter ook. Dus.... flink wat werk.
Hij loopt wel dus dat wordt wel wat.
De 505 staat er naast en ook die heb ik aan het lopen gekregen (loopt echt mooi vergeleken bij de odd—fire V6en die ik gewend ben). Ik ben nu de auto van alle onnodige draadbomen aan het ontdoen zodat ik alleen maar dat overhoud wat de 504 ingaat. Leuke puzzel. Heb alles wbt het injectie en onstekings nu vrijgemaakt en weet welke draadbomen horen bij benzinepompen plus zekering, lambda plus zekering, startbeveiliging automaat ook alle bijbehorende relais zijn mooi gemerkt dus het idee is over een aantal weken de motor en bak eruit te halen en die op een verrijdbaar wagentje monteren en voorlopig in een hoek zetten. De rest van de 505 ga ik dan verder demonteren en de carrosserie gaat dan weg. De plaats die daardoor weer vrijkomt kan ik mooi gebruiken om ruim rond de 504 te kunnen werken (lees zagen en lassen).
Houdt me van de straat.
Ben al weer iets wijzer en de plannen beginnen meer vorm aan te nemen qua configuratie:
Voortrein 604 v6 of 504 V6 inclusief geventileerde schijven
Achteras met passend (sperr)diff in het aanwezige diffhuis
Cardanbuis aanpassen/passende lengte vinden van eventueel 505 break met ZF
15 inch lichtmetaal van 505/604
ZN3J motor met ZF4 automaat
Koeling en radiateur van de 505 V6
Ik wil ook stuurbekrachtiging inbouwen, maar weet nog niet welke combinatie van pomp en stuurhuis passen?
Kleur houd ik waarschijnlijk groen metallic, maar ook de zachtblauwmetallic vind ik erg mooi voor deze auto met zwart/bruin interieur en bruin skai.
Dashboard vul ik misschien aan met toerenteller ipv klokje en dan een klokje zoals in de 504 TI.
Een achterruitwisser komt er ook.
Verder zou ik ronde koplampen willen hebben met chromen omlijsting en zit ook aan een vroegere grill te denken met meer chroom.