"Happende" rem

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

"Happende" rem

Berichtdoor Ivovanduijn » 06 dec 2018, 23:16

Wie heeft de oplossing ?
Een 404 pick up met twinplex remmen voor zonder bekrachtiging, nieuwe remschoenen (3000 km) van Valeo. Eerste 3000 km zonder problemen gefunctioneerd maar nu met remmen slaat rechtsvoor vast en dan is het soms zo dat ik eerst de auto moet stil zetten om hem weer los te krijgen.
Ik hoopte in eerste instantie op een losse remvoering of een gebroken veer maar dat is het niet. Alles is nu al al een paar keer open geweest maar ik kan eigenlijk niets vinden. Vandaag de aangrijp punten wat schuin afgevijld maar dat geeft ook geen oplossing.
De veren ???? zien er goed uit en ik heb ook nog nooit gehoord dat daar wat mee kan zijn
Remslang ??? Auto op de krik en na hard remmen lossen de remmen direct
iets met een remcylinder ??
trommel ovaal ?? als hij niet vast slaat heeft hij geen trillingen in het stuur.
Wie herkend het en weet de oplossing ??
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: "Happende" rem

Berichtdoor johnssons » 08 dec 2018, 13:40

.. vette remvoering zal het niet zijn, dus in de volgende gedachte denk ik aan aan een remzuiger die blijft hangen, een beetje roest is soms al genoeg ... zit niets anders op dan het spul uit elkaar te halen en te controleren en schoon te maken, verder remslangen preventief vervangen ...

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: "Happende" rem

Berichtdoor Ivovanduijn » 08 dec 2018, 15:41

Heb ik nu gedaan en ook nog maar 2 andere veren gemonteerd, maar nog steeds werkt het nog niet helemaal goed, of nog te goed....... het volgende is een andere trommel proberen. Als iemand nog een paar goede trommels heeft liggen houd ik me aanbevolen. De trommels die ik heb zijn of al flink gegroefd of hebben een diameter die naar de 285 gaat.
Zou het misschien een idee kunnen zijn dat de andere kant te weinig remt ?
Het echte heftige blokkeren is nu niet meer voorgekomen maar bij flink remmen blokkeert het ene wiel nog steeds.
Een uitdaging...
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: "Happende" rem

Berichtdoor johnssons » 08 dec 2018, 16:38

.... voeringen opschuren heb je ook gedaan .... je kunt trommels l en r wisselen ...

Maar voor mijn beeld, het gaat om het type met twee cilinders met dus twee primaire remschoenen per wiel, het afstellen van de remschoenen moet dan met de nokken in de draairichting van het wiel als je vooruit rijdt, beetje veel woorden om iets eenvoudig uit leggen ... maar toch, dit in tegenstelling tot de remmen achter bijvoorbeeld ... waarbij de nokken naar beneden gedraaid worden enz..

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: "Happende" rem

Berichtdoor Ivovanduijn » 08 dec 2018, 22:40

Het wisselen van trommel is inderdaad slim om uit te sluiten / vast te stellen.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: "Happende" rem

Berichtdoor Ivovanduijn » 02 feb 2019, 19:07

Andere remcups....geen verandering
Leidingen met lucht doorgeblazen, er kwamen wat roestdeeltjes uit...
Leidingen voor en verdeelblokje gedemonteerd en schoongemaakt, nu lijkt het goed.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: "Happende" rem

Berichtdoor Ivovanduijn » 16 jul 2019, 21:36

Nog even voor de volledigheid...
Nog steeds bleven de remmen net wat langer remmen, soms zelfs een wiel dat blokkeerde in bocht met nat wegdek bijvoorbeeld. Alles voor uit elkaar gehaald en ontdekt dat het compensatiegaatje verstopt was. Nu werkt alles, weer wat geleerd.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht


Keer terug naar 404

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten