EUREKA!!!!! Jawel ik heb het gevonden. De kachel heeft het onderspit gedolven en zijn geheimen prijs gegeven. Die ga ik nu met u delen.
Gisteren voor de zoveelste keer de kachel uitgebouwd (om een radiatortje van een Volvo in te bouwen als het mislukt).
Ik heb het bovendeksel los gesoldeerd (de ontluchter valt er dan ook af) en niet het onderdeksel omdat de buizen er dan ook afvallen en zie daar de oorzaak van geen warmte. De lamellen zijn gewoon verstopt door roest e.d. Toch had de kachel een prima doorstroming en dat komt omdat er in de onderbak het verwachtte tussenschotje zit om het water door de lamellen te dwingen alleen: Er zit een grote uitsparing in zodat het water bij wat meer weerstand gewoon van in naar uit kan stromen. Onze spoelingen hebben dus totaal geen nut: waar we iets willen schoonmaken komt helemaal geen vloeistof!! Alleen demonteren brengt de uitkomst. Ik heb het schoonmaken gedaan met eerst een stalen pen uit een wisserblad (oud idee Hans) maar die wilde er niet in!! Dan een zaagblad met een aangeslepen punt, dat ging wel. Maar: Ga niet zo enthousiast te keer zoals ik want dan zaag je zo een lamel open! Gelukkig aan het einde dus ook weer dichtgemaakt evenals het gaatje in de bodem door te hard stoten( Dom he). Dan alles goed schoonmaken en weer in elkaar solderen. Overbodig te melden dat dit met een hele kleine vlam moet anders valt alles uit elkaar en komt het nooit meer goed. Dan afpersen, monteren en hop rijden. En warm...…
je kan je de handen verbranden!!! Zo hèhè, eindelijk mijn zin en kan de auto de stalling in (Om er alleen in de zomer mee te rijden haha)
Alleen dit nog: Iedereen die heeft meegedacht: Bedankt!
Dan: ik ga weer proberen de foto's er bij te zetten. (Anders Abe maar weer lastig vallen
)