Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
beeperhorrie schreef:Zo langzamerhand lijkt de klassieker gekte toe te gaan slaan rondom de 205.
Richard92 schreef:Zeer mooie 205 Gentry met maar 64,226KM op de teller
https://link.marktplaats.nl/m1345176512
1. Een miami blue 205 GTi. Org. NL auto in goede technische staat. Vorige eigenaren zijn mij allemaal bekend (oud 205 clubgenoten), die de auto als liefhebbersobject hebben onderhouden. Mooi interieur; zwart leder in goede staat. Ik heb de auto een jaar of... 3?.... rijdend in mijn stalling gezet om hem tzt helemaal aan te pakken. Dat is nu voor de volgende eigenaar dan.
Motorisch is hij goed, km-stand boven de 2ton uit mijn hoofd.
Lakwerk lijkt op foto mooier dan in werkelijkheid. Ik was voornemens om een oude lichte neusschade goed te herstellen en hem dan opnieuw te laten spuiten. Deze neusschade houdt in: in het verleden (ooit..?) zijn er nieuwe voorschermen geplaatst op de 205. Chassisbalken vertonen geen tekenen van oude schade, alles lijkt erop dat het lichte blikschade is geweest. Het herstellen hiervan is (vind ik...) niet mooi gebeurd. Er is een duidelijk kleurverschil te zien tussen scherm en deur. Ik heb originele voorschermen al klaar staan, en was voornemens die te monteren en dan minimaal de neus opnieuw te laten spuiten. Geen grote ingreep, maar zou hem wel goed doen. Starten - lopen; motorisch en technisch heel goed!
Verder, een goed investeringsobject door goede kleur, mooi onverprutst interieur org. NL kenteken en origienel motor. Wordt geleverd met een dikke klapper vol rekeningen van vorige eigenaren.
Gezien de hoeveelheid mail:
Vraagprijs: € 7.250,- . De originele schermen krijg je er dan bij.
2. 205 GTi in gerestaureerde staat, met 3.0 24v V6 motor. Ook dit is een originele NL-kenteken '94'er 205 GTi. Na ombouw heb ik de auto bij het RDW aangeboden voor herkeuring, waarbij drie keurmeesters zeer complimenteus de ombouw hebben goedgekeurd. Aandrijflijn is ingekort, uitgebalanceerd en werkt perfekt. Auto is volledig gerestaureerd, werkelijk alles wat erop, eronder of eraan zit is nieuw. Tevens RVS uitlaatsysteem, grotere remmen en een mooie nieuwe schroefset. Wat ik geproberd heb te bewerkstellingen is een -van buiten- origineel ogende auto, met een dijk van een motor erin. Los van de motorkapsteunen wat niet anders op te lossen was, is er aan de buitenkant van de auto NIETS te zien aan de gedane mod's.
Wat nog te doen:
- de koppelingscilinder is intern gaan lekken, dus die moet vervangen worden. (bolt-on)
- carterpanpakking lekt
- rechter acherscherm heeft wat slecht spuitwerk en moet opnieuw worden gedaan. Spuitwerk is pas paar jaar oud (P3K) dus bijspuiten is geen grote klus.
3. Een pracht van een 205 CTi DIMMA.
Deze auto is ook volledig gerestaureerd en rijdt fenomenaal!! Achteras (net als alle andere auto's trouwens) is gereviseerd, vooronderstel nieuw. Na aanschaf door mij, heb ik de auto voorzien van org. grijs hoogpolig tapijt, Gentry deurkaarten en een mooi onverprutst zwart dashboard. Daarna heb ik de motorruimte laten spuiten (de vorige eigenaar had de buitenkant al laten spuiten) en heb ik een 2.0i 16V RFS motor ingebouwd icm RFS 5-bak. De motor is vólledig gereviseerd en draait echt als nieuw!
De mooiste Dimma velgen eronder met nieuwe banden en écht een plaatje van een auto! (hoop duimpjes omhoog onderweg altijd)
4. UNIEKE 406 Coupé met een V6 TURBO motor. De ombouw van atmosferische V6 naar geblazen V6 is gedaan door DP Engineering. De ombouw bestaat uit:
- Garret 25/40R turbo
- Handgemaakte RVS spruitstukken & leidingwerk
- VEMS vrij programmeerbaar motormanagement
- Siemens brandstofpomp
- Custum Intercooler
- Handgemaakte alu injectorrail met Siemens injectoren
- enz... enz...
De set-up is ZEER betrouwbaar gebleken. In de afgelopen jaren heeft deze V6 van onderhoudsbeurt naar onderhoudsbeurt gereden zonder verdere problemen. Ik heb de auto dan ook gekocht, met het doel deze zakelijk als YOUNGTIMER te gaan rijden. Maargoed… zo veel plannen & wensen / zo weinig tijd...
Inmiddels heb ik onlangs (november 2018) de motor opnieuw laten afstellen bij DP-Engineering en hierbij maakte hij nog steeds gezond vermogen: 324 pk & 465 NM Koppel. De set-up is een zg. low-boost set-up met stock internals en compressieverhouding. Dat resulteert in een enorm prettig rijdbare auto! Hij reageert vlot op het gas en heeft een constante en gedoseerde vermogensopbouw. Het rijdt gewoon ECHT HEEL lekker...
De VEMS software is ook weer geupdate en de afstelling weer tip-top. Ondanks dat 324 pk veel lijkt, is hier nauwelijks sprake van enige belasting voor de motor. Resultaat is dat deze modificatie heel safe is...
Maar indien je meer wilt halen, dan is een turbo-upgrade een bolt-on upgrade die je met gemak (na afstelling bij DP) naar de 400-450 pk brengt. Maargoed, 324pk & 465 Nm rijdt ook al serieus goed, en het blijft gegarandeerd heel. (ook wat waard natuurlijk!)
De distributieriem, waterpomp, spanrollen, multiriem én koppelingsset, net als alle vloeistoffen en ontsteking, is 3 maanden geleden vernieuwd, dus daar heb je geen omkijken naar. Tevens heb ik de airco weer laten vullen, dus die wordt weer steenkoud. De APK zit er op tot en met 07-06-2019, dus instappen en rijden maar!
Peugeot371 schreef:https://www.speurders.nl/overzicht/peugeot-205-1-4-uit-1987-te-koop-voor-950-euro-179297775.html?user_id=5514610&sr_ab=0
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten