Hallo mede Peugeot eigenaren,
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Martijn en sinds een paar maanden in het bezig van een verhoogde en verlengde J7 1.8 benzine (XMP7) uit 1973, 4 bak (kort denk ik).
Het is me gelukt om een goede 5 bak + dashboard (teller) uit Frankrijk te halen, deze komt uit een J9 2.5D.
Over twee weken wil ik de wissel gaan doen. Over deze klus heb ik enkele vragen:
1. Welke koppelingsset kan ik het beste kopen? Ik zie de volgende sets van Valeo:
Optie A:
https://www.valeoservice.com/en-com/techassist/product/14259943/parts-list?modId=4557&manuId=88&linkingTargetId=14351&articleLinkId=14260023&search=car&vehicleType=P&country=NL_netherlands en
Optie B:
https://www.valeoservice.com/en-com/techassist/product/11746991/parts-list?modId=4555&manuId=88&linkingTargetId=14336&articleLinkId=11747075&search=car&vehicleType=P&country=NL_netherlandsHet verschil tussen deze twee sets is alleen de koppelingsplaat zoals ik kan zien aan part nummers, de druklager en drukgroep zijn identiek.
A is volgens Valeo alleen voor zware J9 diesel varianten. B is niet meer leverbaar en voor zowel bezine J7/J9 en enkele diesel varianten. Ik heb contact gehad met valeo en de technische helpdesk zei dat er marginale verschillen zijn (optie A kan vooral zwaardere krachten hebben, logisch want zwaardere diesel motoren) betreft de koppelingsplaat en ze konden niet 100% zeggen dat het zou passen.
Kunnen jullie mij adviseren welke koppelingset ik het beste kan kopen om mijn XMP7 blok goed te laten werken met een J9 2.5D bak. Optie A is ook goedkoper en nog goed leverbaar, optie B niet en is duurder.
2. Kennen jullie nog een goede garage/weekend klusser (liefst max 50km van Eindhoven) die deze ombouw klus wellicht op zich kan nemen met hulp van mij? Ik ben handig, maar om dit op de oprit te doen is een beetje teveel van het goede
Alvast hartelijk bedankt!