Zoals vermeld in een eerdere topics heb ik onlangs de HRC en mastervac moeten vervangen van mijn 504. Dit ivm lekkage van de HRC.
Afijn, de zaak is vervangen. Heb echter nu het probleem dat het pedaal keihard is en bij intrappen heel weinig zakt (te hoog zit). Verder lopen alle remmen aan en komen ze bijna niet los. Daarnaast brandde ook continu het remlicht, dus voor de remlichtschakelaar stond het pedaal juist weer te laag (die hebben we dus lager gezet).
Hij is bij garage geweest voor de APK en de monteur wist mij te vertellen dat het als je het pedaal omhoog trekt de remmen iets los lijken te komen. Tijdens het rijden niet echt gemerkt want ik heb een rit van 4 km niet kunnen halen vanwege hete remmen. Maar hij staat nu weer thuis af te koelen.
Nu zit ik te denken, er zit een afstelmoer op de mastervac, het lijkt mij dat deze te ver uitgedraaid is waardoor de HRC niet in ruststand komt en de remmen hierdoor niet loskomen. In de vraagbaak kon ik niet echt een beschrijving vinden hoe je dit het beste kunt afstellen. Immers als je de afstelling verkeerd zet dan zit het rempedaal te snel onderin.
Bij het inbouwen hebben we de afstelling grofweg vergeleken tussen de nieuwe en de oude mastervac en die leek op het eerste gezicht gelijk. Maar de HRC is natuurlijk vervangen en dat is een andere.
Iemand hier ervaring met het afstellen van dit?