Installatie trekhaak; Plus pool in de kofferbak

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Installatie trekhaak; Plus pool in de kofferbak

Berichtdoor hielie » 11 apr 2021, 16:31

Zojuist het project opgepakt om zelf een trekhaak te installeren op mijn 206+ uit 2010

inmiddels zit de trekhaak er onder en ben ik bezig om de bedrading aan te sluiten. Na wat gemultimeter heb ik alle draden er in gesoldeerd. Voor het relais is echter ook een + aansluiting naar de accu benodigd.
Een van de opties is om een draad naar voren naar de accu te trekken en deze hier met behulp van een zekering aan te sluiten.

Mijn hoop is dat er een bestaande kabel in de kofferbak zit die eveneens een continue plus geeft.

Mijn vraag is dan ook heeft iemand een idee of ik ergens in de kofferbak een plus kan aftappen (die zwaar/dik genoeg is)?
In het geval ik een draad naar voren dien te trekken naar de accu, hoe kan ik deze het beste laten lopen?
hielie
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 sep 2020, 11:32

Re: Installatie trekhaak; Plus pool in de kofferbak

Berichtdoor Doornekamp33 » 11 apr 2021, 21:55

Mijn hoop dat je geen problemen met de multiplex gaat krijgen, volgens mij heeft de 206+ een trekhaak modulle nodig ipv zomaar bij de achter verlichting op te solderen.
De constante plusdraad zit achter normaal niet, deze dien je vanaf de BSI te trekken.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Installatie trekhaak; Plus pool in de kofferbak

Berichtdoor hielie » 12 apr 2021, 08:00

De module heb ik (voor CAN ed), ok wordt dus een kabel naar de zekeringkast trekken, dank!
hielie
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 sep 2020, 11:32


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron