En dan wat meer verhaal en foto's:
Gisteren is MiGS langsgekomen om te helpen met het in de bus hengelen van de motor. De ruimte boven de motor via de 'vooringang' is beperkt, dus de motortakel moest creatief omgebouwd worden om zo dicht mogelijk op de motor te kunnen takelen.
Toen dat eenmaal gelukt was bleek de motor niet helemaal op de bak aan te willen sluiten.
Dan maar weer even de motor er uit. Wat bleek, de vingers van de nieuwe drukgroep waren te lang. De vingers vallen rond de mof van de versnellingsbak waar de priseas uit steekt. De diameter van die mof was net iets groter dan de binnendiameter van de vingers....
De keuze gemaakt om met nieuwe koppeling en oude drukgroep aan de gang te gaan. Toen paste het zonder problemen. MiGS kon alleen 's ochtends helpen dus ik ging 's middags verder met afbouwen.
Ik had nog niet de moeite gedaan om de afdekkapjes op de bak te schroeven die het gat tussen vliegwiel en bak afdekken. Op een onhandig moment viel er een moertje, wat precies tussen bak en vliegwiel kwam. Het was onmogelijk er tussen uit te halen dus toen heb ik in m'n eentje nog even de motor weer los moeten halen.
Maar goed. Vandaag verder gegaan met afbouwen.
Koelsysteem, uitlaat, elektrisch systeem, startmotor, en eind van de middag kon ik aan de startknop trekken. Wel eerst even zonder diesel, om oliedruk op te bouwen, en op een gegeven moment ging netjes het oliedruklampje uit. Vervolgens dieselcircuit op druk zetten, een tijdje doorstarten, en toen kwam er leven in! En het loopt allemaal heel behoorlijk!
Nog wat puntjes op de I: uitlaat goed dicht krijgen, injectorleidingen goed dichtkrijgen, laatste lekkage in het koelsysteem tackelen en dan maar eens een stukje rijden!