ruitenwisservloeistof pomp

Voor technische onderwerpen die niet in een van onderstaande categoriën te plaatsen zijn.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

ruitenwisservloeistof pomp

Berichtdoor sandros » 02 dec 2005, 02:11

Hallo allemaal,
heb een Partner HDI van 2003 met het volgende probleem(pje),
het pompje van m'n ruitensproeivloeistof deed niets meer>zekering was kapot> nieuwe erin, deed het een paar keer, met minder opbrengst als normaal>zekering weer kapot.
Kan je dat ding schoonmaken ofzo, of kan ik beter gelijk een nieuwe bestellen? Hij is niet echt makkelijk bereikbaar, dus voordat ik de hele boel uit elkaar heb liggen...
sandros
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 dec 2005, 12:57

Berichtdoor Gerard2 » 05 dec 2005, 00:24

Bij mijn 205 kan er niets gerepareerd worden aan het pompje. Ik neem aan dat jouw auto een gelijk pompje heeft. Een nieuw pompje kost ongeveer 16 euro bij de dealer en zijn eenvoudig aan te sluiten. Het leegmaken van het reservoir duurde langer dan het monteren van het pompje.
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor Dick » 05 dec 2005, 09:16

Het pompje van de ruitensproeier van een 307 wil het ook nog wel eens begeven. Zelf al 2 keer meegemaakt met mn moeders HDI, eenvoudig zelf te repareren dmv een nieuw pompje.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

ruitensproeierpomp

Berichtdoor comar » 25 jul 2006, 12:49

Ik heb een 106, waarbij de ruitensproeierpomp het niet meer doet.
Hoe kan ik bij het pompje komen, moet het voor-spatbord worden verwijderd? Ik ben geen ervaren sleutelaar, maar als een nieuw pompje zo'n 16 euro kost, dan probeer ik het graag zelf.
Broem Broem
comar
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 jul 2006, 12:35
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Gerard2 » 25 jul 2006, 22:48

Ik ken de 106 niet maat het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je het hele spatbord moet demonteren. Het ruitenwissersproeierpompje heeft ongeveer de afmeting van een luciferdoosje maar dan alleen dan ronder en meestal uitgevoerd in het zwart. Soms doet het pompje het ook weer als je erop tikt met de achterkant van een stevige schroevendraaier of als je de stekker even aandrukt (tsja het blijft een franse auto) Als ik de gloeilamp van mijn linker koplamp heb vervangen doet het pompje het soms ook niet meer, even de stekker aandrukken en klaar. Maar als je niet weet waar het pompje zit heb je niets aan mijn tips.
Heb je al geprobeerd om de leiding te volgen vanaf de motorkap richting het reservoir?
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29


Keer terug naar Techniek algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten