Aanhanger gewichten J7/J9 en laadvermogen gegevens gezocht

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Aanhanger gewichten J7/J9 en laadvermogen gegevens gezocht

Berichtdoor Nikilauda504 » 27 okt 2005, 08:44

Heeft iemand (uit bijvoorbeeld folders) gegevens van maximale aanhangwagen gewichten (geremd) en van de maximale laadvermogens van belastingvrije J7/J9 diesels?????

Achtergrond: ik wil een belastingvrije autotransporter waar een 1.400kg zware auto nog legaal mee vervoerd mag worden. Twee mogelijkheden: een J7/J9 waar 1.800kg of meer geremd achter gehangen mag worden (een lege alu autoambulance weegt 400kg), of een plateau-cabine/depanneur o.i.d. waar naast 2 personen nog een auto van 1.400 kg op mag.

En als het v.w.b. gewichten allemaal kan, weet iemand dan zo'n utilitaire diesel te koop in goede staat (qua plaatwerk), in binnen- of buitenland?

Alvast bedankt voor jullie reakties. Groeten,

Frank
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Berichtdoor Mockenrue » 29 okt 2005, 00:54

Om die 505 U.S.A. op te halen ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Freek » 11 okt 2006, 21:46

Nou wil ik als niet-al-te-vaste bezoeker niet aan topic-bouncing doen, maar precies deze vraag wilde ik ook gaan stellen!

Bij mij zou het gaan om het trekken van een ambulance, ook door Franse heuvels. Er hoeft niet meer dan een eend of net wat meer op. Verder misschien de vraag wat exacter formuleren:

- Ik heb voldoende ervaring met J7 om te weten dat het met een 1600/1800 volstrekt uitgesloten is. Heeft iemand ervaring met een alternatief? Dat Daf-Turboblok zou het wel leuk doen... Is een reguliere diesel geschikt?
- Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van de trekgewichten op het kenteken, en het organiseren van een goedgekeurde trekhaak met typeplaatje?
- Heeft iemand sowieso ervaring met de J7 als trekpaard?

Ik ben trouwens bang dat onze ambities te hoog zijn, maar hoop op optimistische berichten!
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor Mark » 11 okt 2006, 22:57

Freek schreef:Nou wil ik als niet-al-te-vaste bezoeker

Welcome back Freek! Niet-al-te-vast, maar wel iemand van het eerste uur, nou ja, van de eerste weken van het forum (maart 2004).

Ze kunnen wel wat torsen, tenminste...

Afbeelding

meer over deze Tarzan hier: www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6043
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Dragen en trekken

Berichtdoor jan eend + » 11 okt 2006, 23:17

Moio. Levert de topic over de J7 autotransporter niet genoeg op :?: Mij staat bij dat er J7 uitvoeringen waren met een max. laadvermogen van 1800 kg :lol: Kan het in mijn boeken ook niet vinden.... :oops: 2300 of 2500 lijkt mij ook wel het minimum, om er niet weken over te hoeven doen :wink: of een oververhit blok te krijgen.... Anderzijds, waarvoor die haast ? Wat betekend nu een daggie langer pret op een mensenleven 8) W.b. aanhanger : De trekhaak zal (type-goedkeuring :!: ) voldoende moeten kunnen hebben. De J7/J9 kan het (zie boven) wel hebben. Toen ik m'n tweede J7 (sleep van 1500 kilo) ophaalde met de 2500/5-bak haalde ik de 100 op de teller, -10% afwijking is nog altijd 90. Het duurde alleen heeeeel lang voordattie op snelheid was.... :wink: Suck6 en groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor Freek » 11 okt 2006, 23:50

Ha Mark!! Yep, die pionierstijd was leuk! je maakte me toen nog via een advertentie die ik op MP had attent op jouw nieuwe forum, en het liep meteen zo goed dat ik er veel lol van heb gehad. Sfeer is nog hetzelfde trouwens, en dat is zeker een compliment aan de mod's waard! (en aan de gebruikers trouwens...).

Ik ben allang over de vreselijke ellende met mijn toenmalige J7 heen, en kijk soms met een schuin oog voor een andere... Dat met die ambu's is alleen wel een soort voorwaarde. Terug naar het topic dus!

Ik hoef inderdaad niet zo hard, maar het moet wel een beetje verantwoord zijn. 1250 kilometer volgas in de stress zitten voelt niet zo heel "Frans". Bovendien is het de kunst om het motortje heel te houden, die de last de hele dag mag trekken. Verder wil ik, zeker in het buitenland, beslist aan alle wet-en regelgeving voldoen. Het mogelijke gezeur is anders niet van de lucht....
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten