nieuwe motor voor J7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

nieuwe motor voor J7

Berichtdoor Steven Gerritsen » 02 okt 2004, 11:04

sinds 1989 ben ik in het bezit van een mooie J7 met ramen rondom. hij staat het hele jaar in een schuur in de achterhoek, heeft iedere vakantie goed gereden maar heeft het op de laatste terugreis begeven. In de loop van de vakantie begon ie steeds moeilijker te starten. Eerst koude start goed en warme start slaat ie niet aan, (dus bij tankstation steeds aanduwen, zo maak je wel veel kontakten!). Later liep ie ook niet meer stationair (dus bij tankstation motor aan houden en continu gas geven, veel bijkijks!) Uiteindelijk op de terugweg valt er steeds meer kracht weg, in noord-frankrijk in de 3 op de snelweg en uiteindelijk begint de 3 ook af en toe in te houden, dus van de weg af en depanage gebeld. Weggesleept en met trein naar huis. Volgens de ANWB zei de franse garagehouderna onderzoek: "il est mort" en heeft de ANWB hem netjes naar huis gebracht. Wat is er aan de hand? nog te repareren?
De carosserie is nog zo goed dat ik ook overweeg er een nieuwe motor in te (laten) zetten. Liefst een diesel want de huidige is op super en 1 op 8 en alleen daaraan ben je je vakantiegeld al kwijt. Heeft er iemand een motor en/of tips?
gr. Steven
Steven Gerritsen
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 okt 2004, 17:24
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor IHD » 02 okt 2004, 15:14

Steven. lees dit topic maar 'es door: http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=583
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor 404 » 02 okt 2004, 15:57

Laat eerst je huidige motor eens onderzoeken, mij lijkt dat hij nog wel te fixen is. "Il est mort" vind ik een beetje kort door de bocht, hij had blijkbaar geen kijk op oudere auto's?
Als je toch een andere motor moet inbouwen:
een J9 benzine inbouwen met bak en al en die op LPG zetten met aangepaste LPG-cylinderkop lijkt me de beste optie voor je. LPG sowieso doen, rijdt veel goedkoper en net zo goed. Succes ermee.
404
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten